حمیدی: چه کسی فکر می‌کرد معروف و قائمی به این زودی پیشکسوت شوند

پیشکسوت والیبال کشورمان در خصوص وضعیت پیشکسوتان این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

جمشید حمیدی پیشکسوت والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت پیشکسوتان این رشته ورزشی اظهار داشت: زمان یزدانی خرم وضعیت پیشکسوتان والیبال بهتر بود و بیشتر از الان در فدراسیون حضور داشتند و به والیبال کمک می‌کردند. از گذشته تا به امروز پیشکسوتان ۲ دسته بودند. عده‌ای تحت هیچ شرایطی با فدراسیون کار نمی‌کردند که در راس آن‌ها حسن کرد قرار دارد که ۱۲ سال کاپیتان تیم ملی بود و در مسابقات مختلف برای تیم ملی والیبال بازی کرده بود، از جمله مسابقات جهانی سال ۱۹۷۰ که اولین حضور ایران در این رقابت‌ها بود حضور داشت. او علی رغم در خواست داورزنی به فدراسیون نیامد و اعلام کرد نمی‌خواد با فدراسیون همکاری کند. در واقعیت هم اگر بخواهیم نگاه کنیم پیشکسوت‌ها حتما نباید در چرخه تصمیم گیری‌های فدراسیون حضور داشته باشند. می‌توانندبا توجه به تجربه‌هایی که در میادین ورزشی کسب کرده اند به والیبال ایران کمک کنند.

حمیدی با اشاره به بی توجهی به پیشکسوتان عنوان کرد: امروزه تنها چیزی که پیشکسوتان والیبال از آن رنج می‌برند خانه نشینی بی اعتنایی است. در سال‌های اخیر این موضوع بسیار زیاد بوده است و توجه‌ها به پیشکسوتان کم شده است. پیشکسوتان آینه تمام نمای هر رشته ورزشی هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت. چه کسی فکرش می‌کرد شهرام محمودی، فرهاد قائمی و سعید معروف به این زودی در رسته پیشکسوتان قرار بگیرند؟ این تفکر در گذشته بوده و در حال هم می‌شود. کسی که در والیبال حضور دارد و پیشکسوت می‌شود صرفا این نیست که در آینده همه چیز در وایبال برای آن‌ها باشد. بعضی از پیشکسوتان زیاده خواه هستند و این برای نسل پیشکسوت یک رشته جالب نیست، اما پیشکسوتانی هم هستند که مخلصانه در خدمت والیبال بوده اند و بسیار قابل احترام هستند.

پیشکسوت والیبال کشورمان افزود: فدراسیون والیبال در دوره جدید یک کار زیبایی انجام داد و در هیئت رئیسه از پیشکسوتان خود در این بخش هم استفاده کرد. فدراسیون خانه سالمندان نیست، امروزه لیگ برتر بستر مناسبی است تا پیشکسوتان به عنوان ناظران بازی‌ها حضور داشته باشند، اما محقق نشد. کلاسی هم اگر برگزار کنند اعلام می‌کنند هرکسی می‌خواهد شرکت کند در واقع هیچ احترامی در قالب این که دعوت بشوند وجود ندارد. من بار‌ها در ایتالیا و ژاپن دیده ام که چقدر پیشکسوتان جایگاه ویژه‌ای دارند و مورد احترام قرار می‌گیرند. وقتی جوانان پیشکسوتان ورزش خود را نمی‌شناسند خیلی راحت شأن و منزلت آن‌ها را نادیده می‌گیرند و قلب عده‌ای در این والیبال واقع شکسته است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.