در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وقف‌ در دوران کرونا آمار افزایشی داشته است

اصغری گفت: بیشتر واقفین و خیرین برای توسعه حرم امام رضا، دارالشفاء، اطعام نیازمندان، معیشت، محرومین و زوج‌های جوان اقدام به وقف می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا اصغری مدیریت وقف و مشارکت‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موقوفات در دوران کرونا نسبت به پیش از کرونا چه تفاوتی داشته، اظهار کرد: وقف‌ها در این دوران افزایش بوده و بیشتر موقوفات ما شامل آپارتمان، باغ، زمین کشاورزی و مسکونی، سهام و پول است.

وی ادامه داد: در واقع موقوفات متنوع است، اما بیشتر آن‌ها در مواردی بود که اظهار کردم. اکثر پول‌هایی که وقف می‌شود، ما از طرف مردم سوئیت خریداری کرده و آن‌ها را وقف می‌کنیم و در بعضی موارد هم برای سنگ فرش، رواق‌ها، صحن‌ها، سایه‌بان‌ها، نماز‌خانه‌ها و رواق زیر سطحی امام رضا هزینه شده است.

اصغری در خصوص اینکه خود خیرین بیشتر در چه مواردی مایل به هزینه کردن هستند، بیان کرد: بیشتر آن‌ها برای توسعه حرم امام رضا، دارالشفاء، اطعام نیازمندان، معیشت، محرومین و زوج‌های جوان این اقدام را انجام می‌دهند.

مدیریت وقف و مشارکت‌های اجتماعی درباره اینکه آستان قدس رضوی چه کمک‌هایی در این دوران کرونا انجام داده، گفت: ما بنیاد کرامت رضوی را داریم که متولی ارائه خدمات معیشتی و عمرانی برای توانمند سازی به محرومین کل کشور است. برای مثال به بخش کشاورزی و دامداری از طریق قرارداد، به آن‌ها سرمایه می‌دادند و در نهایت خود آستان قدس اقدام به خریداری محصولات آن‌ها می‌کرد و علاوه بر خارج شدن آن‌ها از محرویت، تبدیل به یک مولد هم می‌شدند. با این کار مشاغل زیادی هم ظهور می‌کردند که آمارخوبی در این خصوص داریم. نکته مهم اینکه چرخ محرک بنیاد کرامت رضوی، موقوفاتی است که مردم در اختیار این بنیاد قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار