ضریب اشغال واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی ۲۰ درصد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی استان در حال حاضر ۲۰ درصد بوده که نسبت به دوران پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی استان در حال حاضر ۲۰ درصد بوده که نسبت به دوران پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

 اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا روند جذب گردشگر در استان صعودی بوده و ضریب اشغال واحد‌های اقامتی استان ۷۰ تا ۸۰ درصد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: شیوع کرونا باعث وجود آمدن خسارت زیادی به صنعت گردشگری شد و برای حمایت از این صنعت در چندین مرحله بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای کمک به فعالان گردشگری با شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، اداره‌کل امور مالیاتی و اداره‌کل تامین اجتماعی استان جلساتی برگزار شد که متاسفانه این دستگاه‌ها حمایت آنچنانی از فعالان گردشگری انجام ندادند.

جباری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آمادگی دارد در کنار فعالان گردشگری برای امهال مالیات بر ارزش افزوده و بیمه‌ای آن‌ها از دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گری کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.