۱۱ میلیون جوجه ریزی در مرغداری‌های ایلام انجام شد

اقدسی گفت: ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان طی مدت هفت ماه گذشته انجام شده که تولیدات حاصل از این اقدام عرضه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمدعلی اقدسی رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: میزان جوجه ریزی در شهریور ماه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه و در مهرماه تاکنون ۶۵۵ هزار قطعه بوده و نگرانی از نظر تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

او افزود: با توجه به اینکه در مرداد ماه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام گرفته و با مازاد بخش زیادی از مرغ تولیدی در استان مواجه بودیم به همین خاطر یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ به استان خوزستان و یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ به استان کرمانشاه ارسال کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه میانگین مصرف مرغ در استان روزانه ۴۵ تن با قیمت مصوب ۲۵۵ هزار ریال عرضه می‌شود مازاد مرغ تولیدی استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

اقدسی بیان کرد: تلاش شده تا به رغم تغییر و نوسان قیمت مرغ در استان‌های همجوار قیمت مصوب ستاد تا تنظیم بازار کشور رعایت شود و با نظارت‌های مستمر با مواد متخلف برخورد قانونی شده است.

او اضافه کرد: بر اساس بررسی انجام شده اکنون مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی در استان نداریم و به میزان کافی نهاده دامی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.