توزیع یک هزار بسته معیشتی در نخستین روز دهه وقف مازندران

یک هزار بسته معیشتی موقوفات طرح احسان ماندگار در نخستین روز دهه وقف بین افراد کم‌برخوردار بابل توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد: همزمان با نخستین روز از دهه وقف طی مراسمی همراه با آیین عطرافشانی آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) بابل و شهدای گمنان این مکان مقدس، با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یک هزار بسته معیشتی موقوفات طرح احسان ماندگار بین افراد کم‌برخوردار بابل توزیع شد.

حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان ولایت‌مدار بیش از ۱۴ هزار وقف داریم که انشالله به ۱۵ هزار وقف خواهیم رسید، گفت: اینگونه نیست مردم نگاه مثبتی نسبت به موقوفات نداشته باشند بلکه موقوفات میراث ماندگار است که از مکتب پیامبر، امیرمومنان و نوادگان ایشان به یادگار مانده است.

او با اعلام اینکه در مازندران، شهرستان بابل بیشترین موقوفات را دارد، افزود: احیای موقوفات نیاز به همراهی بیشتر مردم دارد تا بتوانیم خدمات بیشتری را در جامعه ارایه دهیم.

حیدری  با اعلام اینکه ما در مازندران در روز‌های کرونایی در سطح مراکز درمانی استان خدمات بسیار ارزنده‌ای از محل موقوفات خریداری و ارائه شد، گفت: البته اوقاف باتوجه به حضور حجت‌الاسلام خاموشی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و در بحث سرمایه‌گذاری نیز خبر‌های خوشی در پیش است تا بتوانیم درآمد موقوفات از طریق سرمایهگذاری در موقوفات آورده بهتری داشته باشیم و در نهایت بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وقف موجب از بین بردن فاصله اجتماعی می‌شود.

ولی زاده فرماندار شهرستان بابل نیز در ادامه این مراسم با تسلیت ایام و گرامیداشت دهه وقف، گفت: تلاش‌ها و تعامل همکاران اوقاف در مناسبت‌های مختلف قابل تقدیر است، به‌ویژه در شرایط کرونا که خوب درخشیدند و دستگیری‌ها و خدمات خوبی داشتند.
او با بیان اینکه وقف میراث ماندگار، سنت حسنه و صدقه جاریه است، افزود: حضور همیشگی واقفان را در طول زمان در اعمال خیر داریم.

فرماندار شهرستان بابل با اشاره به اینکه عمل وقف قطعا سبب از بین بردن فاصله‌های اجتماعی و جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت است، گفت: از برکات عمل به سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام است که قطعا با عمل وقف شاهد عدالت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

او با اعلام اینکه شهرستان بابل به‌عنوان بیشترین و مهم‌ترین موقوفات را دارا است، افزود: انتظار این است هم درآمد‌های جدید ایجاد شود و هم خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

ولی زاده با تقدیر از اجرای طرح شمیم حسینی و تهیه سبد کالا و ارائه به نیازمندان جامعه، گفت: این کار‌ها رضایت‌مندی مردم را بیشتر خواهد کرد و باید مسؤولان کنار مردم باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.