سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به انتشار اسناد پاندورا، بر استفاده از بهترین تجهیزات و روش‌ها برای برخورد با سوء استفاده مالیاتی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راپتلی، سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به درز اطلاعاتی درباره‌ فرار مالیاتی برخی سران کنونی و پیشین کشور‌ها و صد‌ها تن از سیاستمداران و مقام‌های دولتی در ۹۱ کشور جهان در قالب اسناد پاندورا گفت نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم!

سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «ما گزارش رسانه‌ها را درباره‌ بررسی‌هایی که نتیجه‌ی آن در اسناد پاندورا منتشر شده مشاهده کرده ایم. کمیسیون اروپا در سال‌های گذشته در برخورد با این مسائل (فرار مالیاتی و غیره) بسیار فعالانه عمل کرده و دستور کار بسیار بلندپروازانه‌ای را در پیش گرفته تا شفافیت در نظام مالیاتی هر چه بیشتر افزایش یابد و با فرارمالیاتی به شدت تهاجمی برخورد شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: ما چارچوب قانونگذاری بسیار محکم و استواری در اتحادیه اروپا در دست اجرا داریم که شفاف‌ترین نظام مالیاتی جهان را برای ما به ارمغان آورده است. اما به این معنی نیست که می‌توانیم بی تفاوت باشیم و به همین علت مدام تلاش می‌کنیم تا بهترین تجهیزات و روش‌ها را در برخورد با سوء استفاده مالیاتی به کار بگیریم.»

سخنگوی کمیسیون اروپا همچنین گفت: شاید مشاهده کرده باشید که کمیسیون دارد پیشنهاد‌های قانونگذاری تازه‌ای را تدارک می‌بیند تا شفافیت مالیاتی را بیش از پیش افزایش دهد و برخورد ما را با فرار مالیاتی شدیدتر و سخت‌تر سازد. از جمله‌ی این پیشنهاد‌ها که پیش از پایان سال جاری میلادی بررسی و اجرا خواهد شد استفاده از شرکت‌های پوششی و صوری به منظور فرار از پرداخت مالیات است.

کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی با انتشار حدود ۱۲ میلیون سند، دارایی‌های پنهان و فرار مالیاتی سیاستمداران و میلیاردر‌های جهان را افشا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار