جانسون: انگلیس با تورم مارپیچ رو به رو نیست

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی عقب‌گرد این کشور به تورم اقتصادی دهه ۱۹۷۰ را غیر واقعی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر انگلیس مدعی شد اینکه می‌گویند لندن با یک تورم مارپیچ به سبک دهه ۱۹۷۰ روبرو است، صحت ندارد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) در مصاحبه با بی بی سی اظهار داشت: لندن در نقطه عطفی قرار دارد و می‌تواند به سمت اقتصاد با دستمزد و مهارت‌های بالا حرکت کند.

وی گفت: آنچه من فکر می‌کنم ایده خوبی نخواهد بود این است که به نوع دستمزد کم، سرمایه گذاری کم، مهارت پایین که قبلا داشتیم، عقب گرد کنیم.  مشاغل قادر نخواهند بود مانند گذشته تعداد زیادی نیروی کار کم هزینه خارجی را معرفی کنند.

انگلیس ۲۵ سال بود که با نیروی کار ارزان از کشورهای خارجی به فعالیت های اقتصادی اش ادامه می داد اما با خروجش از اتحادیه اروپا و شیوع ویروس کرونا در این کشور با کمبود کارگران، افزایش دستمزد‌ها و افزایش قیمت روبه رو شده است.

خروج از اتحادیه اروپا و به دنبال آن بحران بهداشت عمومی در یک قرن گذشته، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را در تلاش ناگهانی برای ترک اعتیاد خود به نیروی کار ارزان وارداتی قرار داده است.

در سال ۱۹۷۳ صادرکنندگان نفتی اوپک یک تحریم نفتی اعمال کرده بودند که به افزایش قیمت نفت خام منجر شد و بسیاری از اقتصادهای غربی  ازجمله انگلیس را به رکود شدید کشاند.

انگلیس این روزها با بحران کمبود سوخت و کالا روبه رو شده به طوری که کمک ارتش برای حل این بحران هم جوابگو نبود.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این وضعیت تا کریسمس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار