معاون بهداشت وزارت بهداشت:

حوزه بهداشت پایه نظام سلامت کشور است

حیدری گفت: حوزه بهداشت، پایه نظام سلامت کشور است و این حوزه دغدغه اصلی وزارت بهداشت است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جمعیتی کشور، بیماری‌های غیرواگیر و شیوه زندگی جامعه، باید در بهداشت سرمایه گذاری زیادی انجام شود تا بعد از این همه تلاطم‌ها بتوانیم قدمی بلند در توسعه این حوزه برداریم.

او افزود: در زمینه "آی تی" با حجم وسیع دیتای موجود در حوزه بهداشت و سلامت کار آن طور که باید جلو نرفته است و در این حوزه کار اساسی باید صورت گیرد. همچنین یکبار برای همیشه باید تکلیف پزشک خانواده و نظام ارجاع را مشخص کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادمه داد: بسیاری از اسناد بهداشتی تدوین شده که هنوز عملیاتی نشده اند لذا باید بدنه وزارتخانه را در این بخش تقویت کرد. متاسفانه کووید ۱۹ خیلی از کار‌ها را تحت الشعاع قرار داد، باید به سمت انجام تکالیف و اسناد برویم.

حیدری گفت: بهداشت حمایت همه ارکان نظام سلامت را می‌طلبد تا با توجه به خدمات شایسته همکاران در دوران کرونا به جایگاه اصلی خود برسد.

او افزود: سرمایه اجتماعی حوزه سلامت اکنون خیلی ارتقا یافته که باید برای دوره پساکرونا آن را جهت دهی کرده و از اکنون توجه خود را برای این دوران متمرکز کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: به کمک معاونت توسعه خیلی نیازمندیم و منابع بهداشت باید از آن حوزه تخصیص و جهت داده شود. همچنین باید از کارشناسان استانی خبره که نقش برجسته در اجرای برنامه‌های ابلاغی دارند برای پیشبرد کار‌ها کمک بگیریم.

سرمایه گذاری در حوزه بهداشت، سرمایه گذاری بلند مدت است

محمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی نیز گفت: حوزه بهداشت جزو معدود حوزه‌های نظام سلامت است که تعداد قابل ملاحظه‌ای مدیر توانمند را ارائه کرده مدیرانی که با علاقه و دلسوزی به مراتب مدیریتی رسیده اند و این حوزه به عنوان بخش مدیرپرور شناخته می‌شود.

او بیان کرد: جابجایی مسئولیت‌ها در نظام سلامت مانند دوی امدادی است. کسی مسیری را آمده و دوست دیگری می‌آید تا ادامه مسیر بدهد. 

پورحسینی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه بهداشت سرمایه گذاری بلند مدت است، گفت: با سرمایه گذاری در این حوزه سلامت مردم متحول می‌شود.

ایران در پاندمی کرونا موفق عمل کرد

رئیسی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت در این مراسم عملکرد ایران در کرونا را موفق ارزیابی کرد و گفت: الان زود است درباره مدیریت کرونا در جهان قضاوت کنیم، ولی از نظر من ایران در این زمینه موفق عمل کرد.

رئیسی افزود: در این سال‌ها سیل، زلزله و کرونا مشکلات عمده حوزه بهداشت بود که در نگاه اول مشکلاتی بزرگ قلمداد می‌شود.

او بیان کرد: خوشبختانه اکنون مردم، حوزه بهداشت را می‌شناسند و همه به آن احساس نیاز می‌کنند. باید از این فرصت برای ارتقای جایگاه بهداشت بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار