در آذربایجان غربی؛

واکسن دانش آموزی موجود است

مشکلی در تامین واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در استان آذربایجان غربی وجود ندارد.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در استان تعداد ۳۲۶ هزار دانش آموز در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال هستند که از این تعداد ۶۵ هزار دانش آموز دوز اول را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: به تمام این گروه دوز اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق می‌شود که از نظر موجودی واکسن سینوفارم هم مشکلی در استان وجود ندارد و تمام دانش آموزان به هر کدام از مراکز واکسیناسیون اعم از مراکز روستایی، شهری و خودرویی حتی بدون ثبت نام در سامانه می‌توانند با ارائه کارت شناسایی واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر آقازاده اشاره کرد: طی هماهنگی بعمل آمده با اداره آموزش پرورش استان در هر مدرسه پیشنهادی از طرف آن اداره، امکان ارسال تیم واکسیناتور سیار جهت انجام واکسیناسیون دانش آموزان هست.

دکتر آقازاده تصریح کرد: این پتانسیل در شهرستان‌های بوکان و مهاباد وجود داشته و به مرحله اجرا در آمده است.

این مقام مسئول دانشگاهی در خصوص مراجعه خانه به خانه گفت: در روستا‌ها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه‌ای با مشکلات تردد واکسیناسیون توسط تیم سیار انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجانغربی با بیان تلاش دانشگاه در تزریق تمام انواع واکسن‌های موجود در خصوص دز دوم واکسن برکت گفت: با دریافت ۵۰۰۰ دوز از این واکسن از روز دوشنبه صرفا دوز دوم این واکسن تزریق خواهد شد.

وی افزود: این واکسن با رفع مشکل پیش آمده در خط تولید هم وارد چرخه واکسیناسیون کشوری خواهد شد و بمحض دریافت تزریق خواهد شد.

آقازاده یادآور شد: تمام افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند با فرا رسیدن زمان دریافت دوز دوم می‌توانند با ارائه کارت ملی در هر مرکزی دوز دوم خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.