برگزاری رویداد منطقه‌ای ۲۰۲۱ روز جهانی چوب در کرمانشاه

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران از تدارک برگزاری رویداد منطقه‌ای ۲۰۲۱ روز جهانی چوب در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا باوند پور نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران با بیان اینکه دفتر نمایندگی سازمان روز جهانی چوب از حدود دو سال پیش در کرمانشاه راه اندازی شده، گفت : پس از راه اندازی این دفتر پارسال میزبان اولین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در محوطه تاق بستان کرمانشاه بودیم.

او گفت : باتوجه به شیوع بیماری کرونا امکان اینکه بتوانیم از هنرمندان دیگر کشور‌ها و سایر استان‌های کشور برای حضور دراین رویداد دعوت کنیم وجود نداشت، بنابراین رویداد قبل باحضور ۱۳ نفر از هنرمندان کرمانشاهی و با موضوع "بیستون" برگزار شد.

این هنرمند بین المللی رشته منبت کرمانشاه بااشاره به تدارک برگزاری دومین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه، افزود: امسال هم این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان کرمانشاهی برگزار می‌شود و از هنرمندان سایر استان‌ها دعوت نشده است.

او زمان برگزاری این رویداد را از ۱۹ تا ۲۲ مهر در محوطه تاق بستان اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه سازمان روز جهانی چوب هرساله یک موضوع را با در نظر گرفتن معضلات جهانی برای رویداد‌های خود در نظر می‌گیرد، امسال موضوع محیط زیست را به عنوان شعار سال خود انتخاب کرده، بنابراین در رویداد منطقه‌ای کرمانشاه نیز روی این موضوع کار خواهیم کرد.

باوند پور ادامه داد: در این راستا، تم چوب و دی اکسیدکربن را برای ساخت اثر هنری که امسال خلق خواهیم کرد در نظر گرفته ایم که این اثر به ضخامت ۶۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر به شکل سه بعدی خواهد بود.

او با تاکید براینکه در برگزاری رویداد امسال تلاش شده تا نواقصی که سال گذشته در رویداد اول وجود داشت برطرف شود، گفت : مستندی از برگزاری این رویداد تهیه خواهد شد که در سایت‌های معتبر جهانی مرتبط با این حوزه به نمایش درخواهد آمد.

 این مسئول افزود: در صورت فروکش شدن بیماری کرونا سال آینده رویدادمنطقه‌ای روز جهانی چوب در ایران به شکل کشوری برگزار خواهد شد.

این هنرمند کرمانشاهی رشته منبت و پیکر تراشی چوب با اشاره به جایگاه خوب منبت کرمانشاه درایران، ادامه داد: باتوجه به شاخص بودن هنر منبت کرمانشاه در نظر داریم که آن را به ثبت ملی برسانیم.

او با بیان اینکه دفتر روز جهانی چوب در کرمانشاه در کنار برگزاری رویداد‌ها و آموزش‌ها برنامه‌های دیگری را نیز در دستور کار قرار داده، گفت: یکی از اقدامات مهمی که دفتر روز جهانی چوب انجام می‌دهد، مستندسازی از هنرمندانی است که گمنام کار می‌کنند و یا یکی از برنامه هایمان در این دفتر پیدا کردن چنین هنرمندانی و معرفی آن‌ها به جامعه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.