اجرای طرح غربالگری ساختار قامتی زنان کرمانشاهی

رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه از اجرای طرح غربالگری ساختار قامتی زنان کرمانشاهی به صورت رایگان از ۲۶ مهر ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نریمان رحمانی رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در عصر جدید، گفت : این نوع از سبک زندگی که کم تحرکی مردم جامعه را بدنبال داشته، باعث بروز ناهنجاری در ساختار اسکلتی و قامت افراد و بویژه زنان شده است.

او گفت : فقر حرکتی و یا تکرار حرکات و عادات نادرست در استفاده از عضلات و اندام‌ها موجب پدید آمدن ناهنجاری‌های ساختار قامتی شده که پیش از تبدیل شدن این مسئله به یک معضل اقداماتی برای کاهش و کنترل آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه افزود: دراین راستا از حدود چندسال پیش بحث غربالگری ساختار قامتی بانوان در کشور مورد توجه قرار گرفته که البته این مسئله بیشتر برای زنان روستایی اجرا می‌شد.

او با تاکید براینکه معضل ناهنجاری‌های ساختار قامتی در میان بانوان شهرنشین در سال‌های اخیر به شدت دیده می‌شود، افزود: در این راستا کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی استان با همکاری مرکز تندرستی و حرکات اصلاحی کانی، طرح غربالگری ساختار قامتی بانوان کرمانشاهی را با هدف شناسایی و رفع ناهنجاری‌های اسکلتی میان آن‌ها در دستور کار قرار داده است.

رحمانی با بیان اینکه بانوان کرمانشاهی می‌توانند به شکل رایگان در این طرح قامت سنجی شوند، زمان اجرای طرح را از ۲۶ مهر به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی اعلام کرد.

او رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: طرح ساختار قامتی در واقع اندازه گیری وضعیت مطلوب و درست اسکلت و اندام در راستای حفظ تندرستی می‌باشد.

ساحل طلایی رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی و مسئول اجرای طرح غربالگری ساختار قامتی بانوان در این رابطه با بیان اینکه ساختار قامت یکی از موضوعات مهم در حوزه سلامت و ورزش است، ادامه داد: ناهنجاری‌های اسکلتی علاوه بر تاثیر منفی بر عملکرد و اجرای کار‌های روزانه میتواند باعث ایجاد بیمار‌های داخلی و درد‌های مفاصل شود.

او گفت: طرح سنجش ساختار قامتی در واقع اندازه‌گیری وضعیت درست اندام فوقانی و ساختار قامتی (اسکلتی) در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی است که زنان در اثر فعالیت‌های متعدد و تکرار حرکات نادرست در استفاده از عضلات دچار ناهنجاری می‌شوند.

رئیس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح قامت سنجی با ارزیابی و معاینات اولیه در صورت وجود ناهنجاری‌های اسکلتی می‌توان درمان را سریع‌تر آغاز و از افزایش ناهنجاری پیشگیری می‌کنیم.

بانوان می‌توانند جهت ثبت نام در طرح رایگان قامت سنجی و هماهنگی بیشتر با شماره ۰۹۱۸۹۳۳۰۶۲۶ تماس گرفته و یا از طریق پیج مرکز تندرستی و حرکات اصلاحی کانی اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.