تاکید کیشیدا بر ایجاد رابطه پایدار دوجانبه با چین

نخست وزیر جدید ژاپن طی سخنرانی در پارلمان این کشور مواضع خود در قبال چین، آمریکا، کره شمالی و روسیه را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز جمعه حین سخنرانی در پارلمان گفت که توکیو به دنبال اقدام مسئولانه از سوی چین و در عین حال ادامه گفتگو و همکاری در موضوعات مشترک به منظور ایجاد روابط دوجانبه پایدار است.

وی در ادامه گفت که اتحاد کشورش با آمریکا اساس سیاست خارجی و امنیتی این کشور و سنگ بنای صلح و رفاه در منطقه و جهان خواهد بود.

کیشیدا در سخنرانی خود در پارلمان ژاپن خاطرنشان کرد که توسعه هسته‌ای و موشکی کره شمالی کاملاً غیرقابل قبول است و وی مصمم است مستقیماً بدون هیچ قید و شرطی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روبرو شود.

نخست وزیر تصریح کرد: بدون حل مسئله سرزمینی هیچ توافق صلحی با روسیه وجود نخواهد داشت. من توسعه کل مجموعه روابط ژاپن و روسیه از جمله امضای پیمان صلح را دنبال خواهم کرد.

نخست وزیر ژاپن که یک روز قبل با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی گفتگو کرده در ادامه  تاکید کرد: معاهده صلح بین دو کشور تنها پس از حل مسئله مالکیت قسمت جنوبی جزایر کوریل می‌تواند منعقد شود.

به گفته کیشیدا، موضع توکیو در این مورد بدون تغییر است و در جریان مذاکرات، طرفین توافق کرده‌اند که بر اساس توافقنامه‌های موجود، به ویژه در مورد توافقنامه صلح در سال ۲۰۱۸ پس از دیدار پوتین و نخست وزیر وقت شینزو آبه، مذاکره کنند. در همین حال، کیشیدا آمادگی خود را برای ایجاد روابط قابل اعتماد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ملاقات‌های شخصی با وی اعلام کرد.

فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، نخست وزیر منتخب ژاپن روز دوشنبه به طور رسمی صدمین نخست وزیر ژاپن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار