۳ طرح آبیاری نخیلات با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان در دشتستان در حال اجرا است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳ طرح اصلاح آبیاری نخیلات با اعتباری افزون بر ۲۴۷ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح احداث شبکه آبیاری تحت فشار نخیلات سعدآباد دشتستان گفت: شهرستان دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر و منطقه‌ای مستعد و محور توسعه استان است. این شهرستان دارای مردمی فعال و با مشارکت خوب در حوزه کشاورزی است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه برای اولین بار نخیلات در بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف اختیاری شده اند با حمایت رئیس جمهور، ۵۰ میلیارد تومان در سال کنونی برای اصلاح نخیلات در استان بوشهر اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید با بازسازی نخیلات بتوانیم جایگاه سوم جهان در تولید خرما را حفظ و ارتقا ببخشیم.

ساداتی نژاد گفت: سه پروژه آبیاری نخیلات آبپخش با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان، شبکه آبیاری نخیلات شبانکاره با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و تکمیل پروژه آبیاری نخیلات سعدآباد با ۱۰۷میلیارد تومان در حال اجرا است.

 پروژه احداث شبکه آبیاری تحت فشار نخیلات سعدآباد در دو هزار و ۴۰۰ هکتار و برای ۳۷۵ هزار اصله نخل انجام می‌شود.

دیدار وزیر جهادکشاورزی با خانواده شهید گنجی

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان دشتستان با خانواده شهید والا مقام صادق گنجی رایزن فرهنگی جنهوری اسلامی در پاکستان دیدار و گقت و گو کرد.

ساداتی نژاد در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور به این خانواده معزز گفت: شهید گنجی از شهدای ارزشمند و شاخص کشور هستند.

۳ طرح آبیاری نخیلات با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان در دشتستان در حال اجرا است

او عنوان کرد: امنیت کشور میراث شهدای عزیز است و ما مدیون همه شهدا از جنگ تحمیلی تا شهدای دفاع از حرم به ویژه سردار شهید سپهبد سلیمانی هستیم.
سادانی نژاد بیان کرد: این دولت با نگاه ارزشی و انقلابی تلاش می‌کند تا به آرمان‌های امام راحل و شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب عمل کند.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به شهرستان دشتستان از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بازدید کرد

ساداتی نژاد که به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان دشتستان حضور یافته بود، پس از دریافت گزارش پروژه قول داد تا در شورای اداری استان اهمیت اتمام این پروژه سلامت محور را یادآور شود  و همچنین حل مشکلات بیمارستان شهید گنجی برازجان را پیگیری کند.

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با نخلداران تنگستان

وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به استان بوشهر با جمعی از نخلداران شهرستان تنگستان دیدار و گفتگو کرد.

 ساداتی نژاد در این دیدار گفت: با وجود بهره برداری از سد خاییز، اما شبکه انتقال آب این سد انجام نشده است.

او افزود: برای ایجاد ۱۲ کیلومتر شبکه انتقال، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سد باهوش در مرحله مطالعاتی قرار دارد، بیان کرد: با ایجاد شبکه انتقال، مشکل ۷۰ درصد آب نخیلات تنگستان برطرف می‌شود.

کشاورزان در این دیدار خواستار حل مشکل کم آبی نخیلات و ایجاد سازمان خرما شدند.

 توسعه شیلات از اولویت‌های این وزارت در دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه شیلات و صنابع مرتبط با آن، از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

 ساداتی نژاد در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر در بازدید از یکی از واحد‌های فرآوری و بسته بندی میگو با بیان اینکه نخیلات و شیلات دو ظرفیت مهم استان بوشهر هستند، افزود: این استان ظرفیت توسعه ده برابری در حوزه پرورش میگو دارد.

او بیان کرد:، چون حوزه شیلات می‌تواند برای کشور تولید ثروت کند، بانک کشاورزی تسهیلات بدون سقف با سود ۱۵ درصد پرداخت می‌کند.


بیشتر بخوانید


وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به دلیل مجاورت استان بوشهر با کشور‌های همسایه، پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه این استان در حوزه آبزیان است.

ساداتی نژاد در خصوص برخی از مشکلات فعالان حوزه آبزیان گفت: تلاش می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی در فرایند نظارت بهداشتی این سازمان تسریع شود.

 پروژه آبیاری نخیلات آبپخش با ۶۵ میلیارد تومان در حال اجرا است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای اصلاح روش آبیاری، فاز اول پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان با اعتبار بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان در حال اجرا است. فاز بعدی این پروژه با تامین اعتبار در سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

ساداتی‌نژاد در بازدید از طرح شبکه‌های آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش افزود: زنجیره خرما به دلیل اشتغال زایی و ارزش افزوده، به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر مورد توجه دولت سیزدهم است.

۳ طرح آبیاری نخیلات با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان در دشتستان در حال اجرا است

او ادامه داد: در این زمینه طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات اعتبار ۶۵ میلیارد تومان در سال کنونی در منطقه آبپخش در حال اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برای اولین بار در بودجه سال۱۴۰۰ ردیف اعتباری به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح نخیلات اختصاص یافته لست که امیدواریم در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

ساداتی نژاد افزود: اجرای طرح‌های اصلاح روش‌های ابیاری با هدف ارتقا کمی و کیفی محصول خرما انجام می‌شود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در این بازدید در گزارشی گفت: طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار آب ابپخش در مساحت هزار و ۵۰ هکتار و برای ۱۵۷ هزار اصله نخل در حال اجرا است.

محمدتقی منوچهری بیان کرد: این طرح به طول ۸۰ کیلومتر و در ۳۲ مزرعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.