آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد اروند

با برگزاری آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در آبادان کار خود را  به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، شامگاه دیروز، هم زمان با روز جهانی کودک؛ سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه با شعار « سینما، سرزمین خیال» آغاز به کار کرد.

این جشنواره به همت مدیریت سینما مهر آبادان از ۱۶ الی ۲۰ مهر ماه در اروند برگزار می شود با اکران فیلم های «پسران دریا» و «یدو»  کار خود را آغاز کرد و  قرار است هر روز در 2 سانس به اکران فیلم های مخصوص کودکان و نوجوانان بپردازد.

مشاوره وروانشناسی کودک در کنار کارگاه و نمایشگاه نقاشی به عنوان برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان در قالب سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است.

کودکان اروندی داوران جشنواره خواهند بود

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:۶۵ کودک از منطقه آزاد اروند این جشنواره را داوری خواهند کرد و نتایج آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال خواهد شد.

او  از دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواست با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا برای تماشای فیلم‌های این جشنواره در سینما حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ۱۰ فیلم از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در سینما مهر آبادان اکران می‌شود.

او با بیان اینکه با موافقت بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند، امکان اکران ۱۰ فیلم این جشنواره در آبادان فراهم شده است از اکران 2 فیلم برای دانش آموزان در سینمای مهر آبادان به مدت 5 روز خبر داد

طمیمیان ادامه داد : بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب فیلم‌های "پسران دریا" از افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی ساعت ۱۸، و "یدو" از مهدی جعفری ساعت ۲۰ روز جمعه ۱۶ مهر، "لیپار" از حسین ریگی ساعت ۱۸ و "داستان های هزار و یک روز" از حبیب احمدزاده ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۷ مهر اکران می شوند.

او از به نمایش درآمدن فیلم های  " بام بالا" از سیدجواد سیدحاتمی ساعت ۱۸ و "برزنگی" از حسین قاسمی‌جامی ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۸ مهر، "بَلیط" از مرتضی رحیمی ساعت ۱۸ و "شهر گربه‌ها" سیدجواد هاشمی ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۱۹ مهر، "میان صخره ها" از مختار عبداللهی ساعت ۱۸ و "ترانه‌های پدرانه" از محمد بصری ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه خبر داد

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان به دبیری علیرضا تابش با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان امسال از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با شعار «سینما، سرزمین خیال»، به‌صورت ترکیبی و در ۲ بخش حضوری و برخط در بخش‌های ایران و بین‌الملل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.