پلیس هوشمند، موجب تحقق امنیت پایدار می‌شود

استاندار گیلان گفت: نیروی انتظامی گیلان در اجرای مصوبات ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا، پیشتاز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان صبح امروز در مراسم آغاز هفته نیروی انتظامی که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد؛ آغاز هفته ناجا که با طلیعه ماه پربرکت ربیع الاول مقارن شده را به کارکنان، مأموران، مدیران، مرزبانان و فرماندهان نیروی انتظامی تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظم و امنیت را گرامی‌داشت.

او با بیان اینکه نقش و مأموریت نیروی انتظامی تنها به برقراری نظم و حفظ امنیت اجتماعی خلاصه نمی‌شود، گفت: جان برکفان این نیرو در همراهی و هم‌افزایی با سایر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، برای پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز گام‌های بلندی برداشته‌اند و در این مسیر درتلاشند.

استاندار گیلان به شعار امسال هفته ناجا تحت عنوان (پلیس هوشمند، امنیت پایدار) اشاره و افزود: این عنوان نشانگر آن است که نیروی انتظامی باید به سمت هوشمند شدن گام بردارد چراکه این مهم در همه ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، به تحقق امنیت پایدار منجر خواهد شد.

ارسلان زارع گفت: تلاش شبانه روزی مرزبانان غیورِ همیشه هوشیار، علاوه بر حراست از کیان کشور اسلامی‌مان و نمایش اقتدار ملی، نقش اثرگذاری برای حفظ امنیت در همه ابعاد و حوزه‌ها دارد.

او به شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های گذشته و اخیر و پیشتازی نیروی انتظامی گیلان در اجرای مصوبات ستاد‌های ملی و استانی مقابله با این بیماری اشاره و از تلاش و اهتمام این عزیزان قدردانی کرد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش آفرینی شایسته ناجا در انجام مأموریت‌های خود در شرایط گوناگون و جلب تحسین و رضایت مردم افزود: این موضوع، بالاترین و ارزشمندترین هدفی است که برای حصول آن، از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

ارسلان زارع به اثرگذاری توسعه پلیس‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اشاره و گسترش این امر در بخش ترافیک، راهنمایی و رانندگی، راه، فتا، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

او اقتدار پلیس را نگاه و خواسته امروز مردم دانست و گفت: برای تحقق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای مبنی بر وجود پلیس مقتدر و مهربان در تراز انقلاب اسلامی، نیرو‌های خدوم این مجموعه باید در کنار افزایش توانمندی‌های عملیاتی و برقراری انضباط اجتماعی، اخلاق گرایی و ارتباط با مردم را همچون همیشه، مدنظر قرار دهند.

استاندار گیلان امنیت را بسترساز توسعه عنوان کرد و با اشاره تأکید همیشگی خود در این خصوص افزود: در سال جاری باتوجه به شعار (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) ایجاد امنیت پایدار و برداشتن موانع پیش روی تولید، منجر به رونق تولید داخلی می‌شود و همکاری پلیس با دیگر نهاد‌های متولی، بسیار اثرگذار است.

زارع مقابله با قاچاق را گامی در راستای تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی عنوان و کوشش تلاشگران نیروی انتظامی در هم‌افزایی با دیگر نهاد‌های مسئول را شایسته تقدیر دانست.

او مبارزه بی‌امان با مواد مخدر را از دیگر وظایف ناجا بیان و گفت: برای انجام این مأموریت و مبارزه با سوداگران و عرضه کنندگان این مواد در جامعه، شهدای والامقامی نیز تقدیم شده است.

استاندار گیلان تولید فیلم، کلیپ و دیگر محتوا‌های فرهنگی و ایجابی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود علاوه بر بیان خدمات صادقانه و شبانه‌روزی نیروی انتظامی، مردم را بیش از پیش در هوشمندی نسبت به خطر‌ها و نیز انجام مأموریت‌های ناجا، آگاه و همراه سازید.

در ابتدای این مراسم ملکی، فرمانده انتظامی گیلان، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این نیرو در استان بیان کرد.

در پایان نیز شماری از فرماندهان و مأمورانشایسته تقدیر نیروی انتظامی در رده‌های مختلف، تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
کمی بداد چوکام برسید.