باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردهایی به همراه داشت؟

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، جمعه گذشته در ششمین سفر استانی خود به بوشهر رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح روز جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، به دنبال سفر‌های استانی ریاست جمهوری، ششمین سفر خود را به همراه وزرای نفت، کشور، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان انرژی اتمی به استان بوشهر انجام داد. او در بدو ورود خود به بوشهر در فرودگاه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت، گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری را از جمله اقداماتی دانست که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس جمهور در ادامه این سفر به موسسه صنعتی – دریایی «شهید محلاتی» بوشهر رفت و از دستاورد‌های این موسسه دیدن کرد. او ضمن تاکید بر بومی سازی فناوری کشتی سازی، حمایت دولت از اقدامات انجام شده در این عرصه را اعلام کرد. او در ادامه به میدان نفتی رشادت رفت و در حمایت دولت را از صنایع کشتی سازی گفت: کشتی‌سازی، طراحی و ساخت سکو‌های دریایی از نماد‌های تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه از انبار اموال تملیکی بازدید کرد و دستور داد تا هر چه زودتر اموال این انبار تعیین تکلیف شوند؛ او در این باره گفت: لازم است قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالا‌های موجود در این انبار‌ها در سه ماه آینده برنامه ریزی و اقدام کنند. رئیس جمهور سپس در جمع کشاورزان شهرستان اهرم حاضر شد و با اشاره به تامین اعتبارات برای ساخت دو سد خائیز و باهوش، عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

او در ادامه سفر خود به بازدید از خط راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه رفت و گفت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم؛ تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده شود.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

سید ابراهیم رئیسی با حضور در جمع مردم در خانه موزه رئیسعلی دلواری با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

رئیس جمهور در ادامه به همراه رئیس سازمان انرژی اتمی به نیروگاه اتمی بوشهر رفت و از آغاز ماموریت سازمان انرژی اتمی درباره سه برابری شدن ظرفیت تولید برق این نیروگاه برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق خبر داد.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

او در ادامه در جمع نخبگان و علماء، خانواده شهدا و نمایندگان قشر‌های مختلف استان حاضر شد که در این دیدار از فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم و استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نخبگان سخن گفت.رئیسی همچنین تاکید کرد که دولت عزم جدی برای تقسیم امکانات در استان براساس آمایش سرزمینی دارد.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت: نخستین اقدام در مسیر ایجاد تحول، برخورداری از شناخت و نگرش صحیح است و در کنار آن نیازمند تحول در نهاد و مجموعه تحت مدیریت و اصلاح فرایند‌ها هستیم؛ جریان تحول‌خواهی در شرایط عادی اداری و با بروکراسی موجود اتفاق نمی‌افتد و باید نظام اداری کشور کارآمد شود. او با اشاره به ظرفیت‌های استان برای شیرین کردن آب بوشهر گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است و لازم است به سرعت اقدامات لازم در این زمینه انجام و مشکل مردم استان برطرف گردد.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر ساماندهی ته لنجی‌ها تاکید کرد و گفت: استاندار وظیفه دارد در ۱۰ روز آینده طی جلساتی با مسئولان مربوطه، مسئله تَه لنجی را به طور کامل بررسی کند تا با ساماندهی آن، شرایط بلاتکلیفی موجود از بین برود.رئیس جمهور در نشست خبری پایانی خود در سفر به بوشهر، جمعه شب در جمع خبرنگاران بر احقاق حق مردم از درآمد‌های نفتی تاکید و عنوان کرد: دولت بر پرداخت سهم و حق مردم استان از درآمد‌های نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی تاکید جدی دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه کشاورزی گفت: استان می‌تواند به قطب کشاورزی به ویژه در محصول خرما تبدیل شود که لازمه آن رفع مشکل آب کشاورزی است. رئیسی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال در این استان هم بیان کرد: در زمینه اشتغال نیز مقرر شد ۱۵۰۰ هکتار اراضی برای حوضچه‌های تولید میگو به جوانان استان واگذار شود که این میزان می‌تواند با توجه به اقبال جوانان افزایش یابد.رئیس جمهور در پایان بر فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال و شتاب در آبادانی استان تاکید کرد.

ششمین سفر استانی رئیسی چه دستاوردی‌هایی به همراه داشت؟

ششمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم هم جمعه شب در حالی به پایان رسید که مانند ۵ سفر قبلی، مصوباتی به همراه داشت که در جلسات هیأت دولت نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد؛ به گفته سید ابراهیم رئیسی، مصوبات سفر‌های استانی در روز‌های آینده در جلسات هیأت دولت بررسی و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار