کاهش مشعل‌سوزی و صرفه‌جویی ۴ میلیون یورویی در پارس جنوبی

بازرسی کل استان بوشهر اعلام کرد: با کاهش مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ۴ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، بررسی‌های بازرسی کل استان بوشهر در خصوص فرآیند واگذاری و اجرای طرح کاهش مشعل سوزی و انتشار گاز SO ۲ پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی حاکی از ایراد‌ها و ابهام‌های متعددی بود که مراتب در نامه‌ای به‌منظور شفافیت، ایجاد رقابت و در نتیجه کاهش قیمت‌ها به آن شرکت اعلام و در پی آن باعث صرفه‌جویی ۴ میلیون یورو به نفع دولت شد.

همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۱۳۸۲ و در راستای تأمین ۲۰ هزار مترمکعب در روز آب آشامیدنی موردنیاز خود، از طریق جذب سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با دو شرکت اقدام کرده که طبق این قرارداد خریدار بابت آب شیرین عرضه‌شده در طول دوره عملیاتی ۰/۴۸ یورو بابت هر مترمکعب برای هفت سال نخست از دوره مجوز و ۰/۳۷۵ یورو به ازای هر مترمکعب برای ۱۳ سال باقی‌مانده از دوره مجوز تعیین‌شده است.

با توجه به بررسی پرداخت‌های صورت گرفته به شرکت یادشده ملاحظه شد، تمامی پرداخت‌ها تاکنون، طبق شرایط ۷ سال نخست که شروع آن از سال ۱۳۸۴ بوده و بر اساس مبلغ ثابت ۰/۴۸ یورو به ازای هر مترمکعب لحاظ شده است.

درحالی‌که از تاریخ ۰۱-۰۱-۱۳۹۱ (شروع سال هشتم قرارداد) باید مبلغ پرداختی به ۰/۳۷۵ یورو به ازای هر مترمکعب کاهش می‌یافت. بنابراین از ابتدای سال ۱۳۹۱ تاکنون مبلغ ۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۸۹ یورو بیش از ظرفیت تعیین‌شده در قرارداد به‌حساب یکی از شرکت‌های طرف قرارداد واریز شده است.


بیشتربخوانید


در همین راستا مقرر شد مبلغ کامل مغایرت یاد شده طی صورت‌وضعیت‌های ماهانه آتی، از مطالبات کارکرد پیمانکار کسر و مستهلک شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.