رونمایی از "بی بی ناهید" در گلستان

شخصیت "بی بی ناهید" (محافظ آب) همزمان با هفته ملی کودک در گلستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مراسم رونمایی از شخصیت "بی بی ناهید" (محافظ آب) با حضور جمعی از مسئولان و همزمان با هفته ملی کودک در گلستان برگزار شد.

سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این رابطه گفت: آب در استان میزان مشخصی دارد و جمعیت هم رو به افزایش است و باید بدانیم به چه شیوه‌ای از این مقدار محدود آب استفاده بهینه کنیم.

او افزود: در یک سال اخیر در شرکت آب منطقه‌ای کار‌های فنی و توسعه‌ای هم حجم بیشتر و هم سرعت بیشتری پیدا کرده است، ولی مسائل فرهنگی نیز بسیار مهم است و باید عرف جامعه را به قوانین نزدیک کنیم.

حسینی گفت: از حدود دو سال پیش با الهام از اسطوره محافظ چشمه‌ها و آب‌ها، شخصیت سازی "بی بی ناهید" (محافظ آب) در شرکت آب منطقه ای شکل گرفت و تبدیل به یک پیرزن مهربان و خوش بیان قصه گو شد.

او افزود: این شخصیت برای کودکان و نوجوانان پذیرش بیشتری دارد و قرار است با ساخته شدن عروسک هایش در دسترس کودکان قرار گیرد و در رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما با نگاه حفاظت از منابع آبی استان قصه گویی کند.

حسینی گفت:  هدف ما از طرح این شخصیت، این است که کودکان را از همان ابتدا به طور ناملموس با مسائل آب آشنا کنیم تا اهمیت آب در عمق جانش نهادینه شود تا بتواند در حفاظت منابع آب همیشه کوشا باشد.


انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.