رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

استاندار هرمزگان از مدیران بومی استفاده کند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: استاندار هرمزگان برای منصب های مدیریتی باید از ظرفیت های درون استان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان گفت: از انتخاب نشدن استاندار بومی گلایه داشتیم اما با شناختی که از دوستی استاندار جدید بدست آوردیم برخی مسائل حل شده است.

مرادی افزود: از مردم هرمزگان که از تمام مسئولان در سطح استان و ملی این انتظار را داشتند که از ظرفیت بومی استفاده شود، عذرخواهی می کنیم و من معتقدم این گلایه به حق است و امیدواریم وزیر محترم به نمایندگی از دولت به این نکته توجه کنند.

او گفت: صحبت های موافق و مخالف را شنیدیم، با علم بر اینکه تمام انتصابات در کشور بر عهده دولت است و وزیر کشور حق دارد استاندار را انتخاب کند ما از باب مشورت صحبت های خود را ارائه کردیم.

مرادی افزود: ما اخلاق و قانون را در کنار هم قرار دادیم و امروز در این مراسم حضور پیدا کردیم، قانون ما را موظف به شرکت در این مراسم نمی کرد اما با وجود تمام گلایه هایی که وجود داشت به حکم اخلاق و ادب در این مراسم شرکت کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت های انسانی بسیار بالایی دارد و آقای دوستی باید از این ظرفیت استفاده کند و اینکه استاندار بخواهد نیروها را از خارج از استان منصوب کند باعث آزردگی مردم هرمزگان خواهد شد.

مرادی گفت:با وجود ظرفیت های بزرگ تجاری و صنعتی که در هرمزگان وجود دارد مسئولیت های اجتماعی چندان مورد توجه قرار نگرفته است، مسئولیت های اجتماعی باید در استان توسط صنایع و پالایشگاه ها باید به جد پیگیری شود که تا این لحظه کم کاری صورت گرفته است.

او افزود: آرزوی مردم طی چندین سال این بودکه وفاقی میان نمایندگان مجلس اتفاق بیافتد که باب خیری شد و این اتفاق افتاد، چرا که تعدادی محدود از این انسجام ناراحت هستند.

مرادی گفت:از جتاب دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان می خواهیم که توسعه سواحل مکران با مرکزیت جاسک در دستور کار خود قرار دهد و همچنین توسعه جزایر با محوریت توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

 او افزود: وضعیت کشتی سازی نابسامان است  رضایان رئیس مجتمع کشتی سازی و از نیروهای توانمند داخلی را جا به جا کردند و الان ماه هاست این منطقه بلاتکلیف است و بیش از چند ماه است کارگران این صنعت حقوق نگرفته اند.

مرادی گفت:نیاز است توجه ویژه ای به بخش آموزش و پرورش استان شود، علت چیست که استانی مانند یزد همه ساله رتبه های برتر را در کنکور کسب می کند این تنها به دلیل  توجه  نکردنبه آموزش و پروش هرمزگان چه در سطح استانی و چه در سطح ملی است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: بهداشت و درمان، آبزی پروری، چالش های آبی، ورزش جوانان  از مهمترین مسائلی است که جتاب دوستی و دولت محترم به آن توجه ویژه داشته باشند.

مرادی گفت: بافت های فرسوده به ویژه در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان نیاز به توجه و نگاه ویژه دارد و نیاز است در سطوح کلان و کشوری پیگیری شود.


او افزود: استفاده از نیروهای مستعد اهل سنت که همواره دوشادوش برادران اهل تشیع حضور داشته اند باید در برنامه های استاندار جدید باشد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.