فرماندار کوهرنگ گفت: ۸۵ خانوار در چادر‌های توزیعی هلال‌احمر اسکان موقت داده شده اند و مواد غذایی مورد نیاز نیز در بین ۳۵۰ خانوار زلزله دیده توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان اظهار داشت: با توجه به غیرقابل سکونت بودن تعدادی از خانه‌های زلزله‌زده در شهرستان، ۸۵ خانوار در چادر‌های توزیعی هلال‌احمر اسکان موقت داده شده است.

او افزود: همچنین برای ۳۵۰ خانوار آسیب‌دیده از زلزله مواد غذایی توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


زمانپور با اشاره به تخریب ۴۲ مدرسه شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: از این تعداد پنج مدرسه قابل بهره‌برداری و استفاده نیست و باید بازسازی شود.

او ادامه داد: همچنین از ۱۰۰ مسجد موجود در شهرستان، ۴۲ مسجد با خسارت‌هایی روبرو شده و علاوه‌بر آن بسیاری از اماکن دولتی از جمله ساختمان‌های اداری، سالن‌های ورزشی و خانه‌های بهداشت دچار آسیب و ترک‌خوردگی شده است.

فرماندار فارسان نیز با اشاره به شکل‌گیری خسارت‌هایی از زلزله در این شهرستان، اظهار داشت: در این شهرستان ۶۰ خانه مسکونی، ۱۲ باب مدرسه، ۲ گلزار شهدا و یک مورد مزرعه پرورش شترمرغ خسارت دید.

محمود کیانی فرماندار اردل نیز در این نشست با ابراز نگرانی نسبت به وقوع زلزله در روستا‌های درمعرض خطر از جمله افسرآباد، تصریح کرد: اجرای مطالعات جابجایی این روستا باید تسریع شود.

او افزود: زلزله روز دوشنبه هفته گذشته منجر به وارد شدن خسارت‌هایی در ۴۷ روستای این شهرستان شد بطوریکه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت متوجه ساختمان‌ها شده است.

حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه زلزله ۲۲ میلیارد تومان به چشمه‌های آب شرب و ایلراه‌ها خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: علاوه‌بر آن تعدادی از دام عشایر در محدوده استان و ۷۰ راس در مسیر کوچ و در محدوده استان خوزستان تلف شد.

سرپرست راهداری و حمل و نقال جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست میزان خسارت وارده از زلزله بر راه‌های شهرستان کوهرنگ را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۹۷ کیلومتر از راه‌های منطقه در بخش‌های روسازی و زیرسازی و ۱۱۰ ابنیه خسارت دیده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار