رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

رسیدگی به بهبود دریافتی محیط بانان و تامین امنیت آنها

سلاجقه گفت: دریافتی نیروهای محیط بانی بسیار کم است و نسبت به میانگین حقوق دریافتی کارمندان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مرکزی که اخیرا در سازمان محیط زیست شکل گرفته  و اهداف آن اظهار کرد: این مجموعه پژوهشکده سوانح طبیعی نام دارد، کشور ما نیز در بحث سوانح طبیعی و انسان ساخت  جهان در رده بالایی قرار دارد.

سلاجقه بیان کرد:  خوشبختانه این مجموعه مرکزی بسیار تخصصی است و با توجه به بدنه کارشناسی بسیار قوی که از تمام دستگاه کشور، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دارد می تواند در تمام زمینه ها مانند سیل، آلودگی، فرونشست و ...  وارد شود و با پژوهشکده محیط زیست لینک شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره اهداف خود گفت: در بازه زمانی ۳ ماهه قرار است برنامه تحولی برای سازمان محیط زیست داشته باشیم که منطبق بر اهداف نظارتی سازمان باشد و بتواند و بر تمام دستگاه های اجرایی کشور نظارت کند و به عنوان یک منحنی پوششی بتواند آن ها را زیر مجموعه خود قرار دهد و در مباحث مربوط به شاخص های زیست محیطی و پیوست های محیط زیستی کار خود را انجام دهد.

وی درباره حمایت از جنگل بان ها اظهار کرد: برای ما پیشگیری قطعا بهتر از درمان است، ما مکلفیم به بدنه یگان رسیدگی کنیم.  دریافتی نیروها  بسیار کم است و نسبت به میانگین حقوق دریافتی کارمندان کشور در وضعیت نا مناسبی قرار دارند. همچنین با توجه به سوانح طبیعی مانند آتش سوزی و درگیری با شکارچیان که محیط بانان و ... در معرض ان قرار دارند باید به حق و حقوقشان رسیدگی شود و ما پیگیر حقوق ایشان هستیم. 

سلاجقه گفت:در میانکاله با توجه به جذر و مد، زمین خوارانی که در آن جا وجود دارد،بحث بین المللی شدن تالاب، موضوع پرندگان مهاجر که در این منطقه زمستان گذرانی یا تابستان گذرانی می کنند حتما شرایط را به عنوان یک میزبان خوب باید مهیا کنیم .


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار