تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه روستایی سقز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ۱۲ روستای این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمود روحانی زاده رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز اظهار داشت: برای آسفالت یک کیلومتر راه روستایی ۳۰ میلیارد ریال و برای بهسازی و روکش یک کیلومتر راه روستایی ۱۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با بیان اینکه ۱۲ پروژه در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی برای شهرستان سقز تعریف شده است، افزود: از محل اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته برای آسفالت راه روستایی، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرستان سقز اختصاص یافته که موافقتنامه چند مسیر مبادله شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سقز داریم، اضافه کرد: ۳۶ درصد از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شده است بنابراین اعتبارات مناسبی برای آسفالت راه‌های روستایی این منطقه لازم است که باید همه مسئولان شهرستانی، استانی و نماینده مجلس برای این امر اقدام کنند.

روحانی زاده در بخشی از سخنان به مسیر شهر صاحب - گلتپه اشاره کرد و گفت: مسیر صاحب گلتپه جاده فرعی محسوب می‌شود و درخواست آسفالت این مسیر را به اداره کل راهداری کردستان دادیم که امید است این مسیر هم در آینده اعتبارات خوبی جذب کند.

او پروژه فعال راه روستایی در دست اجرا را مسیر واریانت روستا‌های اطراف سد چراغ ویس برشمرد و یادآور شد: این مسیر هشت روستا را شامل می‌شود که هم اکنون در دست اجراست.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی سقز، بهسازی شده است و امیدواریم در ادامه هم راه‌های روستایی که نیاز به بهسازی دارند در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.