سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار؛

دانشگاه بین‌المللی چابهار در پذیرش دانشجویان غیرایرانی محدودیت ندارد

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه این دانشگاه در پذیرش دانشجویان کشورهای همسایه هیچ محدودیتی ندارد گفت:طی روزهای اخیر ۸۴ دانشجوی غیرایرانی از کشورهای همسایه در دانشگاه بین‌المللی چابهار پذیرش شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار  در آیین خوشامدگویی به دانشجویان غیرایرانی که در محل دانشگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در مسجد کابل افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه، اظهار داشت: در بحث دانشجویان جدیدالورود ۸۴ مورد پذیرش داریم که تا کنون ثبتنام ۷۲ نفر قطعی شده است.

وی افزود: تا امروز مراحل اخذ ویزای ۱۲ نفر از این دانشجویان که بیشتر از ولایت‌های مختلف افغانستان و پاکستان هستند انجام شده و روند صدور ویزای بقیه دانشجویان نیز در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۲۲ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است گفت: مجموعه آموزشی بین‌المللی چابهار در حوزه سواحل مکُران استان سیستان و بلوچستان همچنین دارای مرکز رشد و پارک علم و فناوری است و همه دانشجویان می‌توانند از ظرفیت‌های کم‌نظیر این دانشگاه برای افزایش بنیه علمی خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویان تازه‌وارد علاوه بر تخفیف ۳۰ درصدی شهریه می‌توانند از ظرفیت کتابخانه و سایر واحدهای علمی استفاده کنند و بر معلومات خود بیفزایند.

آبروش با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد چابهار در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری عنوان کرد: برای بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با نگاهی متفاوت بتوانند در ساختن آینده کشور خود مفید باشند.

وی با بیان اینکه تقویت روابط علمی و آموزشی با کشورهای همسایه همواره مورد تاکید ما بوده است گفت: در همین راستا از دانشجویان مستعد و نخبه به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار میانگین سن دانشجویان جدیدالورود را ۲۰ تا ۳۰ سال عنوان کرد و اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های دانشگاه، چهار مدل پذیرش دانشجو همچون بورسیه کامل، بورسیه آموزشی، تخفیف ۵۰ درصدی و شهریه‌پرداز را به دانشجویان ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار