معاون سیاسی اجتماعی استاندار:

همایش‌ها در سیستان و بلوچستان مبتنی بر تقویت وحدت و همدلی باشد

کوثری گفت: همایش‌ها در استان بویژه در هفته وحدت مبتنی بر تقویت وحدت، همدلی و همچنین نقش‌آفرینی مراجع علمی به مانند دانشگاه‌ها برای تبیین شرایط منطقه‌ای از ابعاد مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد گرامیداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در سطح کشور و حتی منطقه شناخته شده و جمعیت ترکیبی در طول این سالیان با همدلی و اخوت در کنار یکدیگر زیست داشته‌اند و این نقطه عطفی بوده که بر همین اساس دشمنان و معاندان در سالیان گذشته تلاش کرده‌اند با ترفند‌های مختلف این وحدت و همدلی را برهم زده و با ایجاد تفرقه اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: بصیرت مردم ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان تا کنون تمام نقشه‌های دشمنان را در ایجاد اختلاف در این استان با شکست مواجه کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در شرایط فعلی دشمن با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای بویژه فضای مجازی به دنبال آن است که از کوچکترین رخنه بین اقوام و مذاهب سؤاستفاده کرده و استان‌های ترکیبی به مانند سیستان و بلوچستان را مورد هجمه قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید از فرصت هفته وحدت برای تبیین نقشه‌های دشمن در برهم زدن وحدت مبتنی بر تحلیل‌های منطقه‌ای و آسیب شناسی مناطق ترکیبی استفاده مطلوب صورت گیرد.

کوثری ادامه داد: هم‌اینک تحولات قفقاز و افغانستان مهمترین رویداد‌های منطقه‌ای هستند که به نظر می‌رسد شرایط از نگاه مذهبی به قومی تبدیل شده لذا باید مراقبت کرد تا این اتفاقات تاثیرات منفی بر داخل نگذاشته و گروه‌های مرجع و ذی‌نفوذ با نقش آفرینی در این عرصه ضمن روشنگری و هدایت جامعه هدف از هرگونه پیوند برخی موضوعات داخلی با خارجی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار