باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه یا رسیدن به نتیجه

آمریکا که با خروج یک‌جانبه از برجام تحریم‌ها علیه ایران را در عهدشکنی آشکار بازگرداند، اما اکنون برای بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای عجله دارد.

به گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۲۰ روز از آخرین نشست مذاکرات احیاء برجام می‌گذرد، روز‌هایی را پشت سر گذاشتیم که کشور‌های غربی مستقیم و غیر مستقیم با لحن‌های مختلف سعی کردند بر نظر ایران تاثیر بگذارند تا حداقل ایران را بعد از سه ماه و اندی پای میز مذاکره بکشانند.

برخی از طرف‌های برجامی که به نظر می‌رسد تنها خیال نوشیدن جرعه‌ای قهوه با ایران دور میز این توافق را در سر می‌پرورانند، در انتظار این دیدار تحمل و صبر ندارند؛ خیالی که ایران با قاطعیت به آن دست رد زده است و وزیر خارجه کشورمان اخیرا تاکید کرده که درچارچوب رفتار عمل گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت و هدف قهوه نوشیدن را در میز مذاکره نداریم.

تا به حال شش دور مذاکره میان طرف های برجامی درباره احیای برجام در وین اتریش انجام شده است. طبق اظهارات مذاکره کنندگان تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده، اما همچنان اختلافاتی وجود دارد. آمریکا که با خروج یکجانبه از این توافق، تحریم‌های ایران را در عهدشکنی آشکار بازگرداند، اکنون ادعا می کند که توپ در زمین ایران است، در حالی که نشان داده که به عهد خود وفادار نیست.

پیشتر خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توئیتی نوشته بود: اکنون شش ماه و هفت روز از آغاز مذاکرات در ۲ آوریل می‌گذرد. این شامل دو ماه و ۱۸ روز مذاکره می‌شود و باقی آن مربوط به دوره سه ماه و ۱۹ روزه از زمانی که دولت جدید ایران این دوره را مورد بررسی قرار می‌دهد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به اتهام زنی خبرنگار وال استریت ژورنال درباره تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: نباید فراموش کنیم که دولت جدید ایران در پایان آگوست تشکیل شده که به این مفهوم است که کمتر از دو ماه از تشکیل آن می‌گذرد. در خصوص آمریکا، دو ماه زمان برد که آماده مذاکرات وین شوند اما زمان آن رسیده است که این روند از سرگرفته شود.

هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه یا رسیدن به نتیجه

مذاکرات وین چه زمانی آغاز می شود؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بیستم مهرماه با تشریح دیدگاه دولت سیزدهم در خصوص از سرگیری گفت‌وگوهای وین، از نهایی شدن جمع‌بندی های دولت در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد و گفت که در گفت‌وگوهای آتی اقدامات ما متناسب با میزان عمل و اقدامات طرف های مقابل خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان پیشتر هم گفت که ما در حال مروری بر پرونده مذاکرات گذشته و به ویژه مذاکرات اخیر وین هستیم. ما در اینکه مذاکره را ابزار مهم دیپلماسی می‌دانیم تردیدی نداریم. تصمیم ما این است که به مذاکرات برگردیم و به طور فشرده درحال بررسی نتایج مذاکرات وین هستیم. فکر می‌کنم به زودی به مذاکره برگردیم. یکی از ویژگی‌های دولت جدید ما این است که عملگراست. ما در چارچوب رفتار عمل گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت. هدف قهوه نوشیدن را در میز مذاکره نداریم. نتیجه ملموس برای ما مهم است. نتیجه‌ای که حقوق و منافع ملت ایران را تامین کند و این بستگی به نیت، اراده و رفتار طرف‌های مقابل دارد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: دولت رئیس جمهور بایدن تقریبا سه ماه اول شروع کار دولت خود توجهی به برجام نکرد. من به همکاران اروپایی ام گفتم که حالا آن زمان از آقای بایدن پرسیدید که چرا سه ماه است به مذاکره و برجام فکر نمی‌کنید؟ ما سال‌ها است که از منافع اقتصادی برجام هیچ استفاده‌ای نکرده ایم. اما با جدیت در حال بررسی و جمع بندی سیاست‌های خود در قبال مذاکرات وین هستیم. می‌توانم بگویم که جلسات فشرده‌ای داریم. پنجره دیپلماسی و مذاکره را باز نگه می‌داریم و به زودی به مذاکره باز می‌گردیم.

مذاکرات احیاء برجام چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟ / چرایی نگرانی غرب برای بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای

امیرعبداللهیان همچنین گفت که دولت آقای بایدن هنوز نتوانسته است به طرف ایرانی این حس را منتقل کند که آیا واقعا نیت جدی برای بازگشت به برجام از جانب آمریکا و غرب وجود دارد. آیا اگر به برجام بازگردند قصد بازگشت به تعهداتشان را دارند؟ ما در حال حاضر شاهد رفتار متناقض دولت آمریکا هستیم. یک روز درخواست می‌کنند زودتر به مذاکرات ۱+۴ برگردید، یک روز درخواست می‌کنند آماده گفت‌وگو‌های دو جانبه هستیم، می‌گویند آماده برگشت به تعهداتمان هستیم. اما هیچ اقدام عملی برای اینکه نیت واقعی شان را به دولت ایران نشان دهند انجام نداده اند و بدتر از آن همزمان تحریم‌های جدید اعمال کردند.

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه بایدن از عملکرد رئیس جمهور سابق ترامپ انتقاد می‌کند، اما همزمان پرونده قطوری که ترامپ برای ایران ساخته است را زیر بغل خودش دارد و با خود حمل می‌کند، گفت که اگر واقعا به دنبال مذاکره هستید تحریم جدید چه معنی دارد؟ این سیگنالی منفی برای دولت جدید ایران است. ما یک ملت تمدنی هستیم. ایران صاحب یک تمدن بزرگ است. ما از کاخ سفید در ۴۲ سال گذشته و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رفتار مبتنی بر تمدن ندیده ایم. رفتار مبتنی بر تحریم و تهدید دیده ایم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم در نشست خبری خود گفت که دوستان شبانه روز در حال مرور مباحث هستند، حتی یک ساعت را بعد از اینکه فرایند بررسی داخلی در مورد مذاکرات به جمع‌بندی برسد از دست نخواهیم داد که تاریخ را نهایی کنیم. روز‌های آتی، روز‌هایی خواهد بود که فعالیت‌ها و تعاملات دیپلماتیک بیشتری را در حوزه برجام و گفت‌وگو‌های وین شاهد خواهیم بود.

هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه یا رسیدن به نتیجه

اروپا خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین شد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین شد، مرکل گفت که جامعه بین‌الملل هفته‌های بسیار حساسی را درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران پیش رو دارد. ما می‌خواهیم پیامی بی‌چون و چرا به ایران مبنی بر این ارسال کنیم که این کشور باید هرچه سریع‌تر به میز مذاکرات بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان گفت که مقامات کشور‌های اروپایی باید توجه داشته باشند که اگر بی عملی اروپا نبود جسارت ترامپ نمی‌توانست اتفاق بیفتد چنانکه از برجام خارج شود و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کند. ترامپ این اقدام را انجام داد و در برابر این اقدامات پایتخت‌های کشور‌های اروپایی از جمله برلین تماشاچی بی عملی در برابر این اتفاقات بودند.

وی ادامه داد: طرف‌هایی که به مذاکرات وین می‌آیند باید با این درک بیایند که راه فراری برای اجرای تعهدات‌شان ذیل برجام ندارند. باید اطمینان کامل به ایران بدهند که این بار هیچ طرفی نقض برجام را نخواهد کرد و به بهانه‌های واهی تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارند. آلمان بسیاری از توافقاتی که در دوران برجام با ایران انجام داده بود را انجام نداد و مطمئن هستم که صدراعظم آلمان از همه این جزئیات خبر ندارد و اگر هم ندارد وزارت خارجه آلمان این موارد را به اطلاع وی خواهند رساند.

چرایی موضع گیری های غرب علیه ایران برای بازگشت به مذاکرات

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضع کشور‌های غربی مبنی بر بازگشت سریع جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته ای، گفت که هدف آمریکا و غرب از همان ابتدا این بود که هم تحریم‌های ظالمانه را بر ایران تحمیل کنند و هم به نحوی از ایران بخواهند که تعهدات خود را برای محدودیت‌های هسته‌ای اجرا کنند، این سیاست هنوز هم در دستور کار آمریکایی‌ها و غرب قرار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها علاقمند نیستند که تحریم‌های ظالمانه را رفع کنند، در عین حال توقع دارند که ایران هم محدودیت‌های هسته‌ای را اجرا کند، اما جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با رویکرد جدیدی که دارد، مسئله مذاکرات هسته‌ای را در اولویت قرار نداده و تنها به دنبال مذاکره برای به نتیجه رسیدن و لغو کامل تحریم هاست و ادامه مذاکرات فرسایشی بدون نتیجه را در جهت منافع ملت ایران تلقی نمی‌کند.

پاک آیین تصریح کرد: سیاست‌های جدید ایران در حوزه خارجی برای متوازن سازی ارتباط با دوستان جدید در حوزه‌های مختلف به خصوص در شرق آسیا، تثبیت و تقویت نفوذ خود در غرب آسیا، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های و یافتن دوستان جدید و اعتماد میان ایران و قدرت‌های بزرگی نظیر روسیه و چین کشور‌های غربی را نگران کرده است، آن‌ها می‌ترسند که ایران به تدریج از مذاکرات هسته‌ای فاصله بگیرد، به همین دلیل است که مدام اصرار می‌کنند و پیغام می‌فرستند و برای بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای عجله دارند.

هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه یا رسیدن به نتیجه

سفیر پیشین ایران در باکو تاکید کرد: موضع صریح ایران این است که ما به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم و اگر احساس کنیم این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید، از آن استقبال می‌کنیم و نتیجه مطلوب هم برای ما لغو کامل تحریم هاست؛ این سیاست قطعی نظام است در صورتی که این اتفاق بیفتد به طور طبیعی تعهدات برجامی را هم اجرا خواهیم کرد.

اما در پایان باید به این نکته توجه شود که مقامات ایرانی برخلاف غربی که حرف و عمل آنها یکی نیست، بارها اعلام کردند که به در حال ارزیابی مسیر مذاکرات است و به محض رسیدن به جمع بندی نهایی شاهد فعالیت‌ها و تعاملات دیپلماتیک بیشتری در حوزه برجام و گفت‌وگو‌های وین خواهیم بود.

برخی رسانه ها هم گفته‌اند که انریکه مورا ، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور ارتباط با دولت جدید ایران این هفته به تهران سفر خواهد کرد، این سفر که از سویی به تکاپو افتادن غربی ها را نشان می دهد، شاید تاثیری بر زمان از سرگیری مذاکرات بگذارد اما هر چه هست، غرب باید بداند که ایران برای به نتیجه رسیدن در زمانبندی مذاکرات وین و احیاء برجام، بیشتر از حرف و وعده های بدون عمل به اجرایی شدن آن وعده ها توجه دارد و بر اساس منافع و عزت کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

فاطمه زهرا نصراللهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۲۱:۴۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
امریکا اسراییل و روسیه و ترکیه و عربستان برجام رو نمیخان چون برجام باعث میشد پول به ایران برسه و ایران قوی بشه اونا دوست دارن ما تحریم و بی پول باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران گل و بلبل,وجدانن خجالت نمیکشید ک اینقد نظرات ملت رو سانسور میکنی,من ک ب کسی توهین نکردم,از 10تا نظر 8تارو حذف میکنی 2تا رو هم حذف و اضافه میکنید,بی زحمت این قسمت نظرات مخاطبین رو حذف کن تا اینقدر خودتون رو بابت سانسور تو زحمت نندازین,از نظر شما سانسورچی ها مملکت گل و بلبله,ماشین ارزون و باکیفیته,مسیولین کارامدن,واکسن موثره,مرغ گیر میاد,پسته مضره و و و بخدا خجالت بکشید بسه این همه دروغ و ریا,مگه حکومت عدل علی نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تسلط بر زبان انگلیسی و انگلیسی صحبت کردن امیرعبدالهیان حتما برگ برندهایران در ایندوره مذاکرات هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ایران برجام رو میخاد ولی امریکا دوست نداره یران قوی بشه میخان ایران تحریم باشه تا روز به روز ضعیفتر بشه روسیه هم خواهان تحریم ایرانه تا ایران درتنش باغرب باشه و نتونه گازشو به اروپا صادر کنه و خوش انحصارا گازشو بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکرات برجامی نفعش فقط برای دلالان ارزی است تا از این رهگذر به واسطه اخبار و تفاسیر واهی به قیمت دلار نوسان دهند و سود کسب کنند
علت نفرتی که مردم از مذاکرات پیدا کرده اند نیز همین است
آقای امیر عبدالهیان یکبار پیش شرط خوبی مطرح کردند که گفتند آمریکا ابتدا ۱۰ میلیارد دلار ما را برگرداند تا زودتر راجع به مذاکرات تصمیم گیری کنیم این یک پیروزی و برای ملت امید بخش است لطفا" همین خط را دنبال کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اینهمه مذاکره کردید بسه دیگه!!!اگه مذاکره جواب میداد تو این ۸سال جواب میداد.الکی وقت خودتون و مردم نگیرید. حل کردن بیشتر مشکلات کشور ریشه درونی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غربی ها می گویند : دولت رئیسی هیچ گاه به میز مذاکره برنخواهد گشت حتی اگر جنگ جهانی سوم راه بیندازند وحتی می خواهد از آژانس هم خارج شود وگفته از اول برجام یک مسئله ساختگی بوده و دست ساز غرب است وما نه تنها از این مسخره بازیها خارج می شویم بلکه اگر بخواهند غلط زیادی بکنند اسرائیل را با بمب های اتمی اش به هوا می فرستیم !!!ودر مقابل این حرکت رئیسی غرب دستپاچه شده و گفته باشد هر وقت شما اراده کردید ما (نه شما)خدمت برسیم برای دست بوسی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
رئيسي؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
از قدیم گفتن : کش را زیاد بکشی !! خاصیتشو از دست میده !! تحریم (جنگ اقتصادی)و مذاکره (جنگ روانی)هم همینه !!! دیگه بود ونبودش برا مردم فرقی نداره !! ومثل کشی شده که زیاد کشیدن !! مردم می گن : بیخیالش : شد ،شد،نشد،نشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
می‌دونی فهم مسئله بزرگترین قسمت از حل مسئله هست که متاسفانه بسیاری از سیاستمداران کنونی مثل شما فکر میکنند..
تحریم همیشه بد هست حتی برای بزرگترین و یا کوچک‌ترین اقتصاد دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
به نظر من به جای مذاکره با دولت آمریکا با کنگره مذاکره کنید بلکه بشه یه تضمین از اونا بگیریم اینجوری هرچقدرم رئیس جمهور عوض بشه، قانون آمریکا که عوض نمی‌شه.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه.. ؟ یا رسیدن به نتیجه..؟؟

***هیچکدام...!!!

* نفوذ نفوذ نفوذ... در تمامی ابعاد...
* غارت منطقه در جهت منافع ملی خودشان (آمریکا)
* جنگ و جنگ افروزی
* ایجاد تفرقه در تمامی ابعاد مختلف...
* آقایی کردن به کل دنیا و قلدر مابی


و اگرکمی به کل تاریخ آنها توجه کنیم ..!!!
*** دور کردن ابناء بشر از یکدیگر در ابعاد مختلف ...
*** و از بین بردن سعادت و شادی و آرامش ایشان در گذران عمر این دنیا
*** و کلا" (( زندگی رو از دنیا و مردم دنیا گرفتن... ))
*** و... و... و...

و...

الله اعلم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آنقدری که غرب دنبال اینست که ما در حوزه هسته پیشرو و صاحب فن نباشیم یکساعت وقت برای کره شمالی نمی گذارد بنظر پشت این تلاش حفظ حیات اسرائیل است.
Iran (Islamic Republic of)
نانی
۲۰:۴۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نه به مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نوشیدن قهوه برزیلی با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
برجام به نتیجه نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
چون هم امریکا و هم روسیه خواهان برجام نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غرب تلاش می کند :: ایران را از جایگاه "" کنشگری " به جایگاه "واکنشگر " تنزل دهد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
عاقلانه ترین کار :::: این است که دولت رئیسی به مدت 2 سال مذاکرات را در آب ونمک بخواباند تا جمع دشمنان متفرق شود وبین گرگ ها وسگ ها اختلاف پدید آید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
گرم کردن تنور مذاکره حرام است حرام !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آقایان وزرای خارجه مردم زیر بار تحریم ها و فساد داخلی دارند نابود میشن ، حالا که اونها تحریم میکنند چرا این همه کالای خارجی تولید اونها وارد ایران میشود ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
باسلام یک جریانی از خارج و مشارکت داخل کشور باعث وقت تلف کردن هستند تا ملت ایران رو خسته کنند و نزارند آب خوش از گلوی ما پایین بره .متاسفانه ماهم شدیم نظارگر و منتظر عمل طرف مقابل هستیم تا عکس العملی به خرج بدهیم.چاره ی کار در این شرایط این است که کاری کنیم طرف مقابل از وقت کشی ضربه و آسیب ببینه واین میسر نمیشه جز به تکیه بر توان داخلی همون چیزی که همه باهاش هم نظر هستیم ومقام معظم رهبری هم فرمودند.تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی
همه می گویند ایران سرشار از منابع و ثروت است خوب چرا استفاده نمی شود و وقت خود را به اصطلاح و گفتن حرف تعامل با دنیا هدر می دهیم.آیا فکر نمی کنید که این حرف باعث هدر دادن وقت که طلا هست می شود.
Canada
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نوشیدن قهوه و بعد
میخواهد داخل مذاکره باشد که یک برگه موفق برای باجگیری و زورگیری اش شود
میخواهد چند تا تحریم بدرد نخور را بردارد و
تا بتواند تحریم بیشتری کند
الان انقدر تحریم کرده اند که دیگه جایی برای تحریم ندارند
مگر حیوانات و گیاهان را هم جز تحریم بیاورند
میخواهد با ورود به برجام نافرجام ظریف که نخوانده بقول خودش امصا کرده .قدرت نمایی کند
الان بیرون گود است و با واسطه حرف اش را میزند
بزرگترین مشکل دولت روحانی انداختن تمام توپ هایش در سبد west بود و بس
چشم بسته .راه حل مشکلات را اینور اب میپنداریدند
نه دزدی .اختلاس .احتکار .نفوذی وووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غرب با بحران ها کاسبی می کند !!! واگر زمانی بحران نباشد آنرا خلق می کند مثل : تراژدی 11 سپتامبر !!! مثل تکثیر ویروس کرونا !! مثل بهانه حمله به افغانستان وعراق وسوریه ویمن و.....!! مثل انفجار بندر بیروت !!!مثل .....................همانگونه که یک دکتر نیاز به وجود مریض دارد !! یا اینکه : دزد ودلال وقاچاقچی ومحتکر و کلاهبردار باید باشد که زندگی قاضی ووکیل بگردد !!! و..........به گفته رئیسی ما نباید زندگی خود را به برجام ها گره بزنیم !!!و سرمان بکار خودمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکره معنی نداره مث اینکه یکی بیاد بگه بیا با هم صحبت کنیم سرتو با تبر قطع کنم یا چاقو
Canada
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
چونکه بیرون گود است
دستش کوتاه است
و چونکه دیگه تحریمی نمانده. میخواهد چند تا تحریم بدون فایده را بردارد و بعد دوباره تحریم کند
و قدرت نمایی هم کند
برایش مذاکره یک نوع ابراز وجود است که
من هستم .چونکه قدرت جهانی اش کاسته شده
یک نوع ابراز وجود برایش حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
فریب دادن ایرانی ها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خدایا ما را از شر وجود امریکا نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکرات برجامی نفعش فقط برای دلالان ارزی است تا از این رهگذر به واسطه اخبار و تفاسیر واهی به قیمت دلار نوسان دهند و سود کسب کنند
علت نفرتی که مردم از مذاکرات پیدا کرده اند نیز همین است
آقای امیر عبدالهیان یکبار پیش شرط خوبی مطرح کردند که گفتند آمریکا ابتدا ۱۰ میلیارد دلار ما را برگرداند تا زودتر راجع به مذاکرات تصمیم گیری کنیم این یک پیروزی و برای ملت امید بخش است لطفا" همین خط را دنبال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدفشان وقت تلف کردن به امید خستگی و وادادگی ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکره الانِ آمریکا با ایران سر حفاظت از اسرائیله

آمریکا میخواد بگه آقای ایران تو بیا برنامه موشکی تو بذار کنار تا ما هم تحریماتو برداریم و ایران هرگز برنامه موشکی شو که مثل ناموسشه کنار نخواهد کذاشت

و قطعا آمریکا بین ایران و اسرائیل ، اسرائیل را انتخاب خواهد کرد و این ماییم که باهامون بازی میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
به نظرم ایران باید با تحریم کنندگان جور دیگه ای برخورد کنه

سیاست تهدید در مقابل تحریم

با کشورهایی که پول ایران رو بلوکه کردن میشه با برخورد قاطعانه اقدام کرد

مثلاً ایران می‌تونه کشتی ها یا منافع اونا رو بلوکه کنه و بهشون بگه باشه ، شما اگه دارایی های ما رو آزاد نکنید ما هم دارایی های شما رو ینی کشتی ها و بارهاشو آزاد نمی‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مگه فیلم هندی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نوشیدن قهوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مطمئنا هدف امریکا مثل روسیه حقباز و چین مفت خور نیست. مسئولان ما تصیم درست بگیرند تا مردم اینقدر تحت فشار نباشند و دولت های مثل اذربایجان و بحرین و کردستان عراق و ترکیه و عربستان و...و در کل تمام کشورهای منطقه با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران بفکر تکه تکه کردن ایران نباشند. شرایط ایران واقعا مثل قبل نیست اینرا باید مسئولان درک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بد جوری امریکایی هستی ؟!افغانستان وعراق وسوریه ویمن را کی تکه تکه کرد ؟!داعش را کی خلق کرد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تصمیم درست این است که علاوه برسفارت سابق آمریکا سفارت آلمان وانگلیس را تعطیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آقای ۱۴/۱ ‌‌‌‌‌‌دقیق خودت مسخره شو ،، حمایت از اروپایی های زورگوی پرروی. بی منطق هنر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
دولت جدیدو انداختن. تو دردسر ،،، الان که توافق هسته‌ای
شش ساله که امضا شده. ،، تحریمها که سرجاشه. ،، تهدیدها که سرجاشه. ،،.هیچ فرقی با قبل از برجام نکرده ،، اونوقت جالبه. مجلس کاری کرد که بدون توجه به برجام بی خاصیت ما به غنی سازی ۶۰٪ رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدفش هرچی باشه برای ما نفع درش نیست فقط استقلال در اقتصاد ووو ست که میتونه روی اینا رو کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایرادی که نداره نمایندگان مینشینند و با هم دابل اسپرسو یا دوپیو با کیک مخصوص نوش جان میکنند ضرر که نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ضررش این است که آن وقت ادعا می کنند که توپ در زمین ایران است و هم افکار عمومی جهانیان را برای اقدامات بعدی آماده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بیدار باشیم

ایجاد وقفه
و انواع موش دوانی های تاریخی.. در تمام ابعاد ممکن ،
" در روند رشد و تعالی ایران و ایرانی.. "

والسلام.

" سلام بر شهیدان "

هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۳۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
وقتی فشار پارس جنوبی افت میکنه که ۵۰٪ سبد انرژی کشور را در برداره و هر سال وضع گار و به تبع برق کمبود....

وقتی دولت عاجر است از حذف دلال نهاده و... تخم مرغ و مرغ گران‌می شود

وقتی خودروساز و شیر فروش و...را دولت نمیتواند کنترل کند

وقتی ما بناچار و بر اساس وظیفه انسانی باید از مظلوم دفاع کنیم‌ و بناچار باید از منابع داخلی هزینه‌کنیم

آمریکا چشم باز دارد و مبیند این مشکلات مدیریتی کشور را، پس فشار را زیاد میکند.

برجام مرده است‌و سودش البته این بود که دنیا فهمید به آمریکا نمیشود اعتماد کرد. ولی برای ما ضررش هم کم نبود.

گپخش کنyjc

اینجوری گزارش بزار در سایت خبرنگاران نه گزارش چای و قهوه و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدفشون وقت تلف کردن است
ایران باید با اقتدار وارد بشه و اجازه وقت تلف کردن رو بهشون نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تا زمانی که وارد نشده اقتدار بیشتری دارد نمی بینید چگونه به بدو بدو افتاده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اگه بقول شما برای نوشیدن قهوه دور هم جمع میشن طرف ایرانی یک جلسه از فواید و نظرات قهوه با اعضا حرف بزنن تا مسخره اونا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اونا که مسخره هستند و لازم نیست ما خود را با این مسخره ها قاطی کنیم ما برای آنکه ایران ایران شود باید قاطع باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تا ده سال آینده تاوان نتایج منفی مذاکرات 8 سال گذشته را میدهیم! دشمن با مذاکره کشور را معطل گذاشت و هیچ کاری برای مردم که نشد هیچ همه کارهایی هم که انجام گرفته بود در کشور رها شد و باعث کوچ نخبگان از کشور و زمین خردن مبتکران و مخترعان و تولیدکنندگان سخت کوش ایرانی شد این خسارت هایی که مذاکره به ایران زد جبران ناپذیر بود و نتیجه شد کوچک که چه عرض کنم نابود شدن سفره ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
چرا باید یک لپ تاپ قیمت اش تو ایران ۸۰ میلیون باشه در حالی که تو دبی یک صدم قیمت داخل .چرا باید یک خودرو خوب تو گرجستان ۲۰۰ میلیون باشه ولی همان تو ایران ۴ میلیارد. و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
در دولت روحانی : ظریف تمام ظرفیت خود را مصرف برجام کرد ودستاورد های سیاسی برجام که قابل اندازه گیری نیست بدست آمد ولی اشتباه دولت روحانی در این بود که دنبال دستاورد اقتصادی از بر جام بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
امثال ظریف در دنیا معدود هستند نابغه سیاست که غرب را دور زد وخشم کینه اسرائیل را برانگیخت و از دست او اسراییل وغرب دلخوشی ندارند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
وظیفه دولت رئیسی معلم اخلاق بودن برای غرب نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هیچ ثباتی در غرب نیست ونباید وقت وزارتخار جه مصروف اباطیل غربی ها شود داعش اشغالگری تروریسم اسراییل و.....محصول غرب است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف شما از تحمیل کردن شدیدترین تحریم ها و بیشترین هزینه ها به مال و جان و هویت و آرزوهای ملت ایران صرفا برای تحقق شعارهایی که فقط 10 درصد مردم بهش اعتقاد دارن چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ما بدنبال از دست ندادن استقلال خودمان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ما غیر از وابسته بودن به روسیه و چین میخواهیم استقلال کامل داشته باشیم و مشت محکم به دهان تمام یائه گویان بزنیم البته غیر چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تحریم ها تصویب کنگره و بصورت قانون است و هیچ دولتی در آمریکا امکان لغو آنها را ندارد. پس مذاکره برای هیچ توجیهی ندارد. اما برای آمریکا به جهت مهار ایران، روشی منطقی و مناسب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
یعنی مقامات ایران در دو دولت این را نفهمیدند ؟ شما دیگه کی هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
الان هم با اسراییل نشستن بقول خودشون طرح ب را اجرا کنن ،عوض اینا آقای آمریکا کار راحت تر و بی هزینه که همانا لغو تحریم ها است را انجام بده تا بلکه ما هم نیم نگاهی بتو بندازیم و نمیخواد با طناب اسراییل بری قعر جاه با اون به اصطلاح طرح ب شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
این لج بازی ها وقدرت نمایی دولتمردان ایران، جز بدبخت تر کردن مردم ایران، فایده واثری نخواهد داشت!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بد بخت اگر خیلی احساس بدی داری متونی بری و لی بدان که ایرانی با غیرت و با شرف و شهید پرور هرگز تسلیم خواسته های ناحق و ناموسی دشمنان بیگانه نخواهد شد چون در صورت تسلیم شدن تازه ضعف ایران شروع و هویدا شده و آنان هر روز توقع بیشتری خواهن داشت و همان برنامه لیبی را اجرا خواهند کرد که چنان جامعه را منافع کشور را از بین خواهند برد که بعد ده سال بعد از مرگ قزافی و نابودی توان هسته ای و موشکها ، هنوز روی آسایش و آرامش به خود ندیده و لیبی جولان گه تروریست ها شده است اگر چنین سر نوشتی را برای ناموس خود می خواهید تشریف ببرید سواحل آمریکا ، اینجا ایران اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
20:04خونه بابات نیست که اینطور میگی
اتفاقا عراق و سوریه نزدیک ترن
خیر پیش
اینجا اسمش ایرانه نه طالبان
همه حق اظهار نظر دارن ولی هیچکس نمیتونه نظرشو تحمیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
همان نوشیدن قهوه بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بهش میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف از مذاکره آمریکا و اروپا باز هم گرفتن امتیاز است این هدفشان دادن امتیاز نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف آمریکا از نشستن پای میز مذاکره چیست؟ نوشیدن قهوه.. ؟ یا رسیدن به نتیجه..؟؟

***هیچکدام...!!!

* نفوذ نفوذ نفوذ... در تمامی ابعاد...
* غارت منطقه در جهت منافع ملی خودشان (آمریکا)
* جنگ و جنگ افروزی
* ایجاد تفرقه در تمامی ابعاد مختلف...
* آقایی کردن به کل دنیا و قلدر مابی


اگرکمی به کل تاریخ آنها توجه کنیم ..!!!

*** دور کردن ابناء بشر از یکدیگر در ابعاد مختلف ...
*** و از بین بردن سعادت و شادی و آرامش ایشان در گذران عمر این دنیا
*** و آرامش رو از دنیا و مردم دنیا گرفتن...
*** و... و... و...

و... الله اعلم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آمریکا سیلی های خوبی از ایران خورده یقینا دشمن،دوست نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
برجام را به هیچ عنوان نباید قبول کنید الآن توپ در زمین ماست باید غنی سازی ۶۵ درصدی را در مذاکرات پیش بکشید برجام توافق نامه ضعیفی است ترامپ راست می گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
رفع همه تحریمها خواسته ایرانیان بوده و هست و مذاکره ای که پیش درآمدش رفع تحریم نباشد و عمل به وعده های قبلی طرفین از جمله تعهدات غرب هیچ ارزشی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هیچ شک وتردیدی نیست که رئیسی ریسک نخواهد کرد وحتی یک تخم مرغ در سبد سوراخ شده برجام نخواهد گذاشت !! ودر یک دریای متلاطم، شنا نخواهد کرد !و پای خود را جایی که محکم نیست نخواهد گذاشت !!! و ترجیح خواهد داد در همین ساحل امن قدم بر دارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
احسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کاملا"درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آقای رئیسی هم مطمئنا"وارد این باتلاق خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
رئیسی اصلا"ممکن است تا دو سال گوش به این حرف ها ندهد چه برسد به مذاکره چون الان غرب در موضع انفعال است وحالت کیش ومات دارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نوشیدن قهوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تنها وظیفه ایران در دولت رئیسی این است که : نتایج مذاکرات تصویب شده را با زبانی که غرب می فهمد به اوگوشزد کند و بس!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تاریخ برجام ورق خورده وتاریخ قابل باز گشت نیست !!! رفت آنکه رفت !! بود آنکه بود !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف شما چیه؟ زیر فشار بردن بیشتر مردم یا کلا نابودی مردم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مرغی که پرید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران جدید، با سیاست درست هم مذاکره میکنه و هم امتیاز میده و هم امتیاز میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اونا به اندازه کافی قهوه و هزار امکانات رفاهی تو کشورشون دارن نیازی ندارن برای خوردن قهوه بیان پای میز مذاکره این شمایین که برای خوردن یه فنجون قهوه وگشت وگذار تو اروپا گرفتن حقوق های دلاری یه ملت رو گروگان گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکره میکنه چون تنها راه فشار به ایران مذاکراته
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۱۰:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
دولت جدید ایران دنبال برجامه حتی بیشتر از دولت قبل ولی مشکل قدرتهای جهانی هستند که تمایلی برا توافق با ایران ندارن امریکا میخاد مارو تحریم کنه تا ضعیف بشیم و روسیه هم که به خاطر رقابت فروش گاز خواهان تحریم ایرانه تا این خط لوله به اروپا نفرسته و بازار روسیه رو کساد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
امریکا نیازی به مذاکره با ایران نمیبینه چون دوست داره ما تحریم و بیپول باشیم تا شاخ نشیم .روسیه هم دوست داره ایران تحریم و درتنش با غرب باشه تا خط لوله گاز ایران به اروپا نرسه و خودش انحصاری گاز گران به اروپا بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف نابودی دست اوردهای هسته ای ایران است و بس اونها میخواهند حاشیه امنیت برای اسرائیل غاصب درست کنند با برجام به جایی نخواهیم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف دولت امریکا نابودی ایران است که به لطف بعضی از مسیولین تا ۷۰ درصد به نفع امریکا جواب داده است.با این منوال فروپاشی اقتصاد ایران قطعی است .چین و روسیه هن کلاه سر ما نهادند.باید ایران در قبال غرب موضع بهتری بگیرد .
والا فاتحه ما خوانده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف دولت امریکا نابودی ایران است که به لطف بعضی از مسیولین تا ۷۰ درصد به نفع امریکا جواب داده است.با این منوال فروپاشی اقتصاد ایران قطعی است .چین و روسیه هن کلاه سر ما نهادند.باید ایران در قبال غرب موضع بهتری بگیرد .
والا فاتحه ما خوانده است.
Iran (Islamic Republic of)
ارزوی مذاکره
۱۰:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اگر امریکا ازهمین امروز اعلام کند کل تحریمهای ایران رالغو وبه کل دنیا دستور بدهد باید بمدت 5سال به ایران کالای مجانی صادر کنیداگر امریکا به ایران بگوید کل ایران را بازسازی میکنم وکل تاسیسات پالایشگاهی وپتروشیمی و.... را مجانی بازسازی ونوسازی میکنم کل غرامت وهزینه 43سال ایران را میپردازم باز نظام ایران راهی پیدا میکند تا به امریکا بگوید نه همان تحریم بودن بهتر هست چون اینها رفاه وابادانی کشوررا نمیخواهند اینها میخواهند حکومت کنند جکومت هم درلوای تحریم بودن میتواند دوام داشته باشد چون توجیح ناکارمدی ار درتحریم بودن میدانند ملت ما میخواهیم در رفاه باشید صف مرغ نباشید داروهای بیماران سرطانی درداروخانه هاباشد و....... ولی امریکا نمیگذارد وتحریم هستیم به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران منطق گفتگو ندارد ایران نمیخواهد تحریمهابرداشته شود مسئولان نظام میدانند اگر تجریمها برداشته شود مطالبه گری مردم وعلی الخصوص جوانان شدت میگیرد امروز ایران تحریمی میتواند دهان وزبان مسئولان را نسبت به استغال وبیکاری وگرانی وکمبودداروو دربخش مسکن بازباشد اگر تحریمها برداشته شود جوانان ایرانی از نظام درخواست اشتغال ورفاه میکنند ایا انموقع هم میتوانند بگویند تحریم هستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
شاید هم آمریکا دیگه پول قهوه را هم نداره میخاد بیاد جایی سر میز یواشکی قهوه بخوره یخورده هم تو جیبش کنه ببره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
یک سوال !!
آیا سلاح اتمی فقط کاربرد نظامی‌گری در کشتار و نابودی انسانها را دارد!!؟؟!!
جواب منفی است!!!
چرا؟؟؟!!!
هوشمندانه کار کنیم حتی آژانس هم ساخته و پرداخته دارندگان سلاح اتمی است نه آژانس کشورهای جهان سوم و یا درحال توسعه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اشتباه دولت قبلی ایران در این بود که : تمام تخم مرغ های خود (تمرکز وتوان سیاسی واقتصادی وامید وآرزو و....)را یکجا در سبد برجام گذاشت !!! وغرب به محض درک این اشتباه مرگ بار !! به زیر سبد زد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کاملا"درست است !!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۴۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
در این دور ه با توجه به بد عهدی غرب حداقل غنی سازی باید شصت درصد اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
شصت در صد کم است باید ده درصد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
سیمان شده 45 هزار تومن قبل قطعی برق قیمتش 17500 تومن بود آقای وزیر قول داده بود قیمت ها برگرده به قبل قطعی ولی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
این لج بازیها وقدرت نمایی های دولتمردان ایران، جز بدبخت تر کردن مردم، فایده واثری نخواهد داشت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران چه هدفی داره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف دولت رئیسی این است که مذاکرات را به احترام قطنامه 2231 تمام شده وغیر قابل برگشت بداند وبگوید هر غلطی می خواهید بکنید بکنید !!! دولت من حتی 1% از سیاست خارجی خود را روی آن نخواهد گذاشت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
قدرتمند بودند در جنگ قدرت و جهنم خاورمیانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
حفظ استقلا و ناموس شما و جلو گیری از لگد مال شدن توسط دشمنان و لیبی شدن کشور و دفاع از عقاید ، این چیز ها را درک می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کلاهی که بر سر غرب رفته !! رفته !! چون قبل از مذاکرات 8 ساله آنها با تبلیغات حکومت ما را غیر قابل مذاکره به جهان معرفی کرده بودند !!! ولی الان ورق بر گشته وکلاه گشادی سرشان رفته !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
چرا نمی توانند با اسرائیل که اینهمه "لابی "در غرب دارد سر یک میز بنشینند ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
یه طوری میگی کلاه بر سر غرب رفته گویا آنها تحریم شدند نه ما و گویا پولهای آنها بلوکه شد و گویا اقتصاد آنها ویران شد و گویا آنها باج داده و تاسیسات اتمی شأن را پلمپ و بستند و دوربین در تاسیسات راهبردیشان گذاشتند و دانشمندان اتمی و خویشان ترور شدند اگر دستاوردش برای ما ده بود برای آنها صد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
8 سال مذاکره مرگ بار مرد را از مردانگی می انداخت واز خواندن کتاب اسفار ملا صدرا سنگین تر بود !!!من نمی دانم تیم مذاکره کننده چه جانی داشت ؟!؟!؟!؟!حتی خود جان کری فلج شد وبا عصا وارد مذاکرات می شد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
چه استدلالهای مسخره ایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
این یعنی داشتن خط دفاعی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اگر دولت قبلی یک " قهرمان سیاسی وبین المللی " داشت که توانست مذاکرات را تبدیل به قطعنامه کند " ظریف " بود و بس واین را مقام رهبری بارها تاکید کردند که ظریف کاری کرد کارستان که در طول تاریخ ایران قابل تکرا ر نخواهد بود !!!!و دولت رئیسی نیز ان سند را کافی و وافی می داند ونیازی به تکرا تاریخ نیست !!!و مردم ایران نیز پول اضافی ندارند که خرج این رفت وآمد ها کنند !!!و راضی به آن نیستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
احسنت بای هفت پشت ما کافی است می خواهند بخواهند نمی خواهند نخواهند !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اونی که ازش دفاع میکنی که حتی متن برجام هم نخونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آفرین همون قطنامه برای ما کافی است حتی اگر جنگ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
واقعا"نه تنها مردم بلکه دولت ومجلس هم راضی به کش دادن برجام نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
منتظریم که اروپا اینستکس رو راه بندازه و هزار دلار تجارت کنیم.اونقدر معطلشون کنین و در همین حین بمب بسازید که جبران مافات کنید.هر توافقی بکنین دولت بعدی امریکا لغوش میکنه هیچ شرکت و سرمایه گذاری هم جرات ورود و مبادله با ایران رو نداره.خودتونو گول نزنید ما مردم ایران اول بمب اتم میخوایم بعد عضویت اسراییل در ان پی تی.این دوتا که انجام بشه ۹۰ درصد کارا انجام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
توافق در کنگره آمریکا تایید بشه.اسراییل عضو ان پی تی بشه.همه پولهای بلوکه شده در یک مرحله و یک ساعت آزاد بشه.فروش نفت مثه قبل از تحریم انجام بشه و پولش به دلار همون لحظه واریز بشه.همه تحریمها لغو بشه.به این میگن اجرای برجام.اگر نیس که دیگه ول کنید و برید بمب بسازید و جواب اسراییل رو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
دنیا خوب می داند : مداکرات برجامی تمام شده وتکرار نخواهد شد !!!مگر دولتی وقت وانرژی ومنابع بی مصر ف وبی فایده وبی حاصل ودور ریختنی انسانی ومادی داشته باشد که صرف این امور تکراری کند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آمریکا نه امتیاز میده نه تحریم لغو میکنه.فقط برای قطع پیشرفت برنامه هسته ای مذاکره میکنه.هر مذاکره ای با دولت جو بایدن فقط تا دو سال دیگه اعتبار داره.سال ۲۰۲۳ شروع کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری جدید آمریکاس که دوباره ترامپ یا جمهوری خواهان با لگد دنبال برهم زدن توافق هستن.مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.مذاکرات رو ۴ سال به درازا بکشید در این ۴ سال هم برنامه هسته ای رو توسعه بدین هم از تحریم جدید جلوگیری کنید هم از واکنش دولت بعدی آمریکا با خبر بشید هرکاری هم کردن که نیم درصد ناراحت شدین مذاکرات رو قطع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
80% توان دولت قبلی صرف برجام شد واین غیر قابل تکرا ر است !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با داشتن دوستان داخلی و دشمنان خارجی که همه در یک صف بودند چه می توان کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هدف غرب این است که : به کشور های دنیا وسازمان ملل بگوید : ایران رئیسی دستاور های دولت قبلی را قبول ندارد !!!!در حالی که پدر دولت قبلی در آمد که آن اسناد را به تصویب سازمان ملل رساند !!!و تبدیل به قطعنا مه شد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غرب همیشه به فکر ماهی گرفتن خود است حتی از آب ، و حتی به قیمت زجر 85 میلیون نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران : ما تمام انرژی یک دولت را 8 سال صرف نگاه به غرب ومذاکره کردیم وبه آن بی احترامی نخواهیم کرد مگر دیوانه شده باشیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تنها دستاورد دولت قبلی همین مذاکرات جان کاه بود که از مذاکره بعد از دو جنگ جهانی سنگین تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
موضوع بی احترامی نیست موضوع رسیدن به دست رنج یک ملت است این ملت سر دو راهی نیست این ملت راهی جز تعامل با خارجیان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
دوست 28:9 مذاکره سر چند کیلو گوجه نبود ، سر عزت و استقلال و منافع کشوری چون ایران بود و این مهم را هزاران سال است که مردم این دیار پاس می دارند نه فقط 8 سال ، شاید شما هشت سال سن دارید و عظمت کشور خود را هنوز درک نکرده اید و بر همین اساس آب در آسیاب دشمن می ریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز26:9 ایران : شما چرا منافع کشور را فقط در کشک و پشم می دانید ؟ یعنی درایت در همین حد ؟ شما متوجه هستید کجا زندگی می کند به لحاظ اهمیت جغرافیایی ، شما می دانید بر کدام خاک قدم می گذارید ، شما می دانید دعوای اصلی دشمنان با ایران اسلامی بر سر چیست که بیش از صد سال است دست از سر ما بر نمی دارند و هر بار به شکلی جدید جلوی راهمان سنگ اندازی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران : قطنامه 2231 سازمان ملل که پایان مذاکرات طاقت فرساوجانکاه را بعد از 8 سال اعلام کرد کشک است پا پشم؟!؟!؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غرب : در مذاکرات قبلی کلاه سر ما رفته !!!و باید مذاکرات جدید انجام شود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ایران : این میز مذاکره است یا میز محاکمه ؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تمام دشمنان : ایران باید هرچه سریعتر به پای میز مذاکره بیاید !!! بی چون وچرا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
غلط کردن مذاکره تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۳۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ولی نباید از این فرار کرد
بلکه با عمل درست نتیجه پیروزمندانه در مقابل دشمن کسب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بر می گردیم با عزت و قدرت و تجربه بیشتر ، آن که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ، بر می گردیم چون هر بار رسوایی غرب بیشتر نمایان می شود برای کسانی که چشم حقیقت بین دارند ولی افشای این حقیقت در کوتاه مدت سخت و در دراز مدت افتخار خواهد بود اگر گل به خودی نزنیم و برخی تحت تاثیر رسانه های خارجی دوستی خاله خرسه نکنند ، پس در افکار و کردار و گفتار خود کمی بیشتر تامل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکرات برجام تمام شد اما چون به خواسته های ناحق خود نرسیدند و از طرفی قدرت مالی و نظامی و نفوذ سیاسی بر جهان و سازمانها دارند خواهان دور جدید مذاکره و برجام 2 هستند و لی فرار ما از صحنه هم کار را بر ما سخت تر می کند و هم دید گاه جهانیان را نسبت به ما تیره و تار می کند ، حضور با تامل ما نشانه شکست و بی صداقتی و بی عزتی غرب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کل اروپا : ایران باید هر چه سریعتر به پای میز مذاکره بیاید !!! بی چون وچرا !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکره تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
می رویم اما نه براساس میل و خواسته های ناحق آنان و نه بر اساس ترسی که در دل اکثر کشور های سر پرده و معدود ترسو های داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه اروپا : ایران باید هر چه سریعتر به پای میز مذاکره بیاید !!! بی چون وچرا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
مذاکره تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بسه مذاکره برای هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تا ترامپ سرکار نیومده باید مذاکره کنیم
ما در موضع ضعف هستیم و نمیتونیم شرط تعیین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
امان از شما افراد خود حقیر بین ؛ اگر ما در موضع ضعف بودیم که آنها برا مذاکره با ما سرو دست نمیشکستند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
باید این سوال رو از جناب وزیر سابق دکتر ظریف بپرسید که دائم سر میز مذاکرات با اینها بگو بخند همانند خندوانه داشتند روی میز مذاکراتشون فقط جای آجیل و شیرنی میوه و بزن و برقص کم بود که بزم دورهمی بگو بخندشون کامل شود معلوم نبود دکتر ظریف سر میز مذاکرات براشون جک تعریف می کرد یا اونها برای دکتر ظریف و همراهانشون جک تعریف می کردند که دائم در حال خندیدن به یکدیگر بودند باید اسم مذاکرات برجامی دوران دکتر ظریف رو بزارید سفرهای تفریحی سیاحتی پر از خنده و شادی پر از جک وزارت خارجه در دولت قبل که جز خندیدن خندوانه ایی پوچ و بدرد نخور هیچ چیز دیگری نسیب ایرانیان نشد و تحریمها شدیدتر هم شد با اون دیپلماسی خندوانه ایشون و سفرهای ماکوپولویشون . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
همین باج دادن ها و گیج بازیها و فریب خوردنها از صدتا جک و لطیفه، بدتر بودند اما خنده رو بودن ظریف تا حدودی نقطعه قوت و نمیتوان گفت که نقطعه ضعفش بود،بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۵۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خنده سیاستمدار هم نشانه های از زیرکی و با هوشی اوست جناب عمار دوست عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
پر فسفر عمار شب ها با شکم پر نخواب !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
عمار عزیز شما تصویر سران کشور های متخاصم ، در سرا سر جهان را ببینید بعد قضاوت کنید. تصویر وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت و ژوزف استالین را در توافق تهران ببینید
آخرین اخبار