آغاز چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان غربی

چهلمین جشنوراه فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان غربی با هدف شناسایی استعداد‌های دانش آموزان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  مهین منافی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی  امروز در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان که در دبستان نیلوفر ارومیه برگزار شد گفت: شکوفایی استعداد‌های شناسایی شده یک ضرورت است تا به این وسیله استعداد‌های آنان شکوفا و نسبت به غنی سازی اوقات فراغتشان اهتمام شود.

وی بیان کرد: تربیت انسان عظیم‌ترین مسوولیتی است که برعهده نظام اموزشی کشور نهاده شده است و در این مسیر معلمان پیش قراولان خستگی ناپذیر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه نمایش و شکوفایی فعالیت‌های هنری زیبای دانش اموزان انسان را به آرامش می‌رساند گفت: این موضوع اگر با فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین شود در تربیت دارای اهمیت خاصی است و انسان را در نهایت به تقویت ایمان رهنمون می‌کند.

وی اضافه کرد: خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است و تربیت این موجود را به انسان‌هایی که معلم هستند و شغل انبیایی دارند محول کرده است.

منافی بیان کرد: ایجاد مدارس صالح و پرورش دانش اموزانی مومن، متعهد، اخلاق مدار، مسوول و پر تلاش اولویت فعالیت‌های اموزشی و پرورشی در سند تحول است.

وی ادامه داد: این جشنواره در ۶ بخش ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و دستی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد سیاسی و اجتماعی، تقویت فنون و مهارتهای مورد نیاز فرد و جامعه، ایجاد زمینه‌های دوستی در بین دانش آموزان و شناخت رشد و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های دانش آموزان از اهداف اصلی این جشنواره است.

منافی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا ویژه دانش آموزان تمام مقاطع در چهار مرحله دوره اول ابتدایی تا سطح مدرسه، دوره دوم ابتدایی تا سطح منطقه، دوره اول متوسطه تا سطح استان و دوره دوم متوسطه تا سطح کشور است.

این جشنواره از سال ۱۳۶۰ با ۸ رشته با عنوان مسابقات ۸ گانه امور تربیتی آغاز شد و بعد از ۴۰ سال در ۸۰ رشته در سطح مدارس و در ۳۰ رشته در بخش کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار می شود. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.