الکترونیکی شدن نسخ پزشکی بیمه سلامت روستاییان در مهاباد

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: نسخ پزشکی بیمه سلامت روستاییان شهرستان از اول خرداد ماه به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

فیصل رسولی رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه بیمه روستاییان، عشایر، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر سال ۱۴۰۰ و مصوبه ستاد هماهنگی کشوری مراکز جامع خدمات سلامت روستایی پزشکان باید تمام خدمات را در بستر سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت از اول خرداد تجویز کنند.

رسولی افزود: این طرح از اول خرداد ماه در مهاباد همزمان با کل کشور به اجرا در آمده و طی آن تمامی مراکز جامع خدمات سلامت روستایی از تجویز نسخ در دفاتر بیمه شدگان صندوق روستایی خودداری کرده و خدمات تجویزی از طریق پرینت کاغذی سامانه سطح یک وزارت بهداشت صادر می‌شود و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اذعان کرد: هدف از اجرای طرح تحول سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم بود و طرح نسخ الکترونیکی با هدف ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان، یکپارچه سازی در بحث خدمات الکترونیک در حوزه سلامت، ایمنی بیمار، تجمیع منابع مالی توسط دولت به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم امکان درج الکترونیکی نسخه بیمه شدگان در سامانه‌های وزارت بهداشت از جمله سیب باید نسخ بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی در سر برگ مراکز ممهور به مهر پزشک خانواده درج و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.