جادوی تقویت حافظه با مصرف کدو سبز

کدو سبز حاوی ویتامین‌های زیادی است که می‌تواند بیماری‌های گوناگون را درمان کرده و باعث تقویت حافظه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کدو سبز به عنوان یکی از غذا‌های مغذی ارزش غذایی بالایی دارد و دارای ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، منگنز، فسفر وریبوفلاوین بوده و طب آن سرد و خشک است. 

ویتامین B۱ و B۶ مورد تا حد بسیار زیادی در کدو سبز یافت می شوند و می توانند به اینصورت باعث تامین نیاز بدن شوند. این گیاه حاوی پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… است. مصرف کدو سبز به جلوگیری از بروز بیماری هایی مانند: اسکوربوت، کبودی و ... اقدام می کند و همچنین به کمبود ویتامین C بدن هم کمک خواهد کرد. کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است و از سرطان کولون (روده بزرگ) جلوگیری خواهد کرد.

پتاسیم موجود در کدو سبز برای کاهش فشارخون تاثیر دارد و مصرف آن از افزایش قند و چربی خون پیشگیری خواهد کرد، در نتیجه این گیاه برای مقابله با بیماری های مختلف غذای مغذی به شمار می آید؛ بنابراین از آن جایی که کدو سبز ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد باعث درمان بیماری آسم در مبتلایان به آن خواهد شد. 

بیشتر دانشمندان مدعی هستند که کدو سبز ترکیبات ضد پیری خوبی دارد و به علت آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث تقویت حافظه خواهد شد. 

محققان دانشگاه راش در شیکاگو به این نتیجه رسیده اند که مصرف ویتامین A و E در ترکیب با اسید‌های چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن‌های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول‌های مغزی کمک خواهد کرد.

کاهش وزن با مصرف کدو سبز

امروزه افراد زیادی با روش های مختلفی از قبیل: کاهش وزن، کم کردن تعداد وعده های غذایی، کاهش حجم غذا، استفاده از قرص های دارویی و گیاهی قصد کاهش وزن خود را دارند، اما باید بدانید که بیش از ۹۵ درصد کدو سبز آب است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بهترین منبع لاغری به حساب خواهد آمد.  هر ۱۰۰ گرم کدو سبز تنها ۲۵ عدد کالری دارد که همین عامل نشان از کالری کم آن دارد. همچنین، گفتنی است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد. 

فواید بیشمار مصرف کدو سبز

افزودن کدو سبز به نان‌ها و کلوچه ها، آن‌ها را سه برابر مرطوب‌تر و لطیف‌تر خواهد کرد و برای جویدن مشکلی نخواهید داشت. 

کدو یبوست و سوء هاضمه را رفع و رگ‌های بدن را پاکسازی می کند.

برای یرقان بسیار مفید است و باعث کاهش تب بدن افراد می شود.

کدو سبز ادرار آور است و مصرف آن برای رفع اختلالات کلیه و مثانه تاثیر زیادی دارد.

گفتنی است که کدو سبز حاوی مس است و همین موضوع تاثیر زیادی در کاهش علایم آرتروز‌های روماتیسمی خواهد داشت. 

نکاتی برای خرید و نگهداری کدو سبز

حتما در زمان خرید، کدو سبز‌هایی را انتخاب کنید که سنگین‌تر از اندازه شان بوده و دارای پوست براق و تمیز باشند. کدو را باید نشسته در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید در اینصورت تا هفت روز سالم خواهند ماند.

همچنین، پوست کدوسبز نباید بیش از حد سفت باشد؛ چرا که که پوست سفت نشاندهنده بیش از حد رسیدن کدو است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کدو سبز ، تقویت حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار