کلاس‌های دانشگاه بوعلی حضوری می‌شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: کلاس‌های نظری مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در طی هفته‌های آینده حضوری خواهد شد. اما برای مقطع کارشناسی منتظر بهبود شرایط کشور هستیم و باتوجه به تغییر شرایط کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه کلاس‌های نظری مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در طی هفته‌های آینده حضوری خواهد شد، بیان کرد:برای مقطع کارشناسی منتظر بهبود شرایط کشور هستیم و باتوجه به تغییر شرایط کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه با اختیاراتی که به مراکز استان‌ها محول شده است تصمیم گیری برای حضوری شدن کامل دانشگاه‌ها با مشورت و هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های استان صورت خواهد گرفت، افزود: ایپیمدمی کرونا در ایران از بین نرفته و آمار روزانه خود گویای حقیقت ماجراست بنابراین در شرایط کنونی نباید با تصمیمات ناگهانی خطر را متحمل شد در حال حاضر هم مشکلات زیادی برای حضوری شدن کلاس‌ها و برگشتن به شرایط قبل از کرونا برای دانشگاه‌های استان وجود دارد.

او با بیان اینکه تصمیم گیری درباره حضوری شدن کلاس‌ها تابع شرایط موجود کشور است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با رؤسای دانشگاه‌های استان داشتیم و باتوجه به مشکلاتی که دانشگاه‌های استان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت قبل برای مقطع کارشناسی وجود ندارد بنابراین در امر بازگشایی کلاس‌های حضوری باید سنجیده و تدریجی عمل شود و اگر شرایط کرونایی کشور بهبود پیدا کرد و در فرآیند حضوری شدن کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی مشکلی به وجود نیامد، کلاس‌های دوره کارشناسی نیز برای ماه‌های آینده حضوری خواهد شد.

او با بیان اینکه فراهم کردن شرایط برای اسکان دانشجویان غیربومی مهم‌ترین مشکل اصلی دانشگاه‌های استان است، افزود: در حال حاضر امکان فراهم کردن شرایط اسکان برای دانشجویان غیر بومی وجود ندارد.

محمدی فر یادآور شد: ظرفیت خوابگاهی بعضی از دانشگاه‌های استان از طریق خوابگاه‌های خصوصی تامین می‌شود و با همه گیری کرونا این خوابگاه‌ها تعطیل شدند و تعدادی از آن‌ها کاربری خود را تغییر دادند همچنین دانشگاه‌هایی که دارای خوابگاه‌های دولتی هستند به دلیل رعایت نکات بهداشتی امکان اسکان تمامی دانشجویان غیر بومی خود را ندارند و باید در نظر داشت که اگر در خوابگاه یک نفر آلوده شود به تدریج کل دانشگاه درگیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانشجویان به صورت کامل انجام نشده، گفت: شرط حضور دانشجویان در دانشگاه تزریق کامل دو دوز واکسن است و رعایت این الزام امری ضروری است همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که آسیب پذیری کرونا بسیار زیاد است و نباید تصور کرد که با واکسینه شدن از ابتلا به کرونا مصون می‌مانیم بنابراین باید با دقت درباره حضوری شدن کلاس‌ها به صورت کامل تصمیم گیری کنیم و بدانیم که این فرآیند به صورت تدریجی و زمان بر خواهد بود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.