استاندار قزوین:

حمایت از کودکان بد سرپرست منجر به شناسایی استعداد آن‌ها می‌شود

استاندار قزوین گفت: حمایت از کودکان بی بضاعت و بد سرپرست ساکن در حاشیه شهر‌ها ضروری است و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی و شکوفایی استعداد آن‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین، در کارگروه سلامت و خانواده استانداری گفت: کودکان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان جامعه‌اند و توجه ویژه به آن‌ها می‌تواند در حفظ سرمایه‌های ملی آینده نقش بی‌بدیل داشته باشد.

وی افزود: دین مبین اسلام، بیش از مکتب‌های دیگر، برای کودکان حقوق قائل شده است، چراکه با رعایت این حقوق، آینده کشور با وجود انسان‌های شایسته، تضمین خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به ویژگی‌های مناطق حاشیه‌ای شهر به دلیل محروم بودن و گسترش آسیب‌های اجتماعی و تضاد‌های فرهنگی در این مناطق موضوع شاخص‌های رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: باید طرح غربالگری و استعدادیابی کودکان در این مناطق به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین تأکید کرد: طرح استعدادیابی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر‌ها براساس علایق و استعداد این افراد رصد شود تا از همان دوران کودکی با حمایت خیران استعداد این افراد هدایت شود.

جمالی پور افزود: خیران اثر گذار در این عرصه ورود پیدا کنند چرا که تأمین امکانات آموزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه‌های غیر رسمی به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

وی خواستار ایجاد کارگروه تخصصی در ساماندهی و غربالگری کودکان در مناطق محروم شد تا با استفاده از تیم‌های تخصصی و روانشناسی این مهم محقق شود.

استاندار قزوین همچنین  به گذرگاه فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: قزوین از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی برخوردار است و برای تحقق این مهم نیار به عزم جدی مسوولان و مردم دارد.

وی افزود: نگاه به آثار تاریخی با رویکرد گذشته باید تغییر کند و ضروری است ضمن حفاظت و صیانت شایسته از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد و اشتغال‌زایی از طریق این آثار با رویکرد فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

جمالی پور ادامه داد: در استان قزوین این ظرفیت وجود دارد که با کمک بخش خصوصی گذر فرهنگی و اقتصادی و گردشگری در شهر ایجاد شود و ورودی و خروجی شهر بازارچه‌های اقتصادی دایر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار