نماینده ولی فقیه در کردستان:

دستگاه‌های اجرایی در برگزاری و اجرای فعالیت‌های قرآنی از موازی‌کاری بپرهیزند

پورذهبی گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی در برگزاری و اجرای فعالیت‌های قرآنی در استان از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرده و با یکدیگر در تعامل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان  امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضای شورای توسعه قرآن برگزار شد اظهار داشت: پیگیری‌های انجام شده در راستای برطرف کردن مشکلات حوزه قرآنی و رفع موانع پروژه‌های این بخش است.

پورذهبی با بیان اینکه نیاز است که مدیریت دارالقرآن بین‌المللی سنندج تعیین تکلیف شود گفت: پیشنهاد می‌شود بلافاصله جلسه و هیئت امنایی در این راستا تشکیل و دفتر نماینده ولی فقیه آمادگی کمک به مدیریت آن را دارد.

او با تأکید بر اینکه هدف از انجام کارها، توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد تصریح کرد: متاسفانه گاهی بخش کمی از اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها به حوزه قرآن اختصاص یافته در حالی که باید ۸۰ درصد آن رنگ و بوی قرآنی و ۲۰ درصد دیگر نیز در خرید تجهیزات این بخش هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دارالقرآن‌های داخل مدارس استان تجهیز شود، افزود: در آینده همه فعالیت‌های این مراکز نیز به سمت دارالقرآن بین‌المللی سنندج که اعتبارات زیادی برای آن هزینه شده سوق داده شود.

پورذهبی تقویت نگاه محتوایی؛ قرائت، حفظ، ترجمه، تفسیر، پژوهش، تاریخ قرآن و ... در دارالقرآن‌ها و فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سعی کنند دانش‌آموز و دانشجویان در تراز انقلاب و افراد آشنا با حوزه قرآنی تربیت کنند و اعتبارات در این راستا هزینه شود.

او با بیان اینکه بخشی از اعتبارات قرآنی در سراسر استان به بیش از ۳ هزار ماموستا، طلبه، روحانی و مبلغ در استان اختصاص داده شود افزود: ظرفیت این افراد در اداره ارشاد، سازمان تبلیغات، طرح هجرت، مرکز بزرگ اسلامی، اوقاف و حوزه علمیه خواهران و براداران استفاده و آن‌ها نیز موظف به برگزاری جلسات هفتگی تفسیر قرآن باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر ضرورت حمایت مدیران از چاپ کتاب در حوزه علوم قرآنی در استان عنوان کرد: مسئولان سعی کنند در انجام فعالیت‌های قرآنی از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرده و با یکدیگر در تعامل باشند.

پورذهبی با بیان اینکه دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان قصد دخالت در امور اجرایی ندارد و کار‌ها توسط مسئولان متولی اجرا شود، تأکید کرد: خروجی عملکرد اتحادیه‌های قرآنی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی، بررسی، ارزیابی و ممیزی شود و در قبال گزارش عملکرد، به صورت ۱۰۰ درصدی حمایت شوند.

او بیان داشت: ارشاد، اوقاف، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها نیز که در استان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند.

پورذهبی از اعلام آمادگی برای حمایت از توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم همه ما در پناه قرآن خدمتگزاران خوبی برای مردم و قرآن باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.