انسداد ۴۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در مازندران

۴۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در شش ماهه اول سال در مازندران مسدود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید مهدی عمادی مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از انسداد ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز به حجم آبدهی سالانه ۳۰۰ هزار مترمکعب و جلوگیری از اضافه برداشت به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب از چاه‌های مجاز در شش ماهه اول امسال خبر داد.

او افزود: ۶ دستگاه حفاری غیرمجاز هم به منظور پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

عمادی با اشاره به اقدامات شرکت بمنظور کنترل اضافه برداشت از چاه‌های مجاز، گفت: ۸۰ دستگاه کنتور هوشمند با تلاش همکاران برای کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، روی چاه‌های مجاز توسط مدیریت منابع آب شهرستان‌ها در این مدت نصب شد.

او با اشاره به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم استان محسوب می‌شود، افزود: برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی استان باعث افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است.

عمادی گفت:وزارت نیرو برای جلوگیری از تشدید بحران در دشت‌های ممنوعه، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی را در دستورکار دارد که در کنار طرح احیا و تعادل‌بخشی از منابع آب‌های زیرزمینی با تشکیل کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که همه دستگاه‌های اجرایی در آن حضور دارند مقرر شد با کمک کشاورزان و مسئولین استانی، برداشت و تغذیه آب‌های زیرزمینی را به تعادل برسانیم.

او ضمن هشدار به سودجویانی که اقدام به حفر غیرمجاز چاه‌ها و برداشت آب از آن را می‌کنند، افزود: اکیپ‌های گشت و بازرسی در راستای عمل به رسالت بزرگ خود یعنی حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، همواره در حال فعالیت هستند و در شش ماه اول سال توانستند ۲۸۸ چاه غیر مجاز را شناسایی کنند تا با کمک دستگاه قضایی اقدامات قانونی بعمل آید.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار