پرونده ۷۶ اثر اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال برای ۷۶ اثر تاریخی و فرهنگی این استان پرونده ثبتی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، روح‌الله محمدی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با هدف توسعه موزه‌های استان نیز امسال یک موزه فعال در استان راه‌اندازی شده است.

او در مورد ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان در ردیف ملی بیان کرد: ثبت ۴۳ مورد از آثار غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی ایران در دست اقدام است.

محمدی تصریح کرد: برای ثبت هشت اثر از استان در ردیف آثار طبیعی ملی نیز اقدام شده و سه مورد نیز از این آثار در نیمه نخست امسال به ثبت رسیده است.

او افزود: ثبت هشت اثر منقول ، ۱۰ اثر ناملموس و چهار مورد تعیین حریم آثار تاریخی استان نیز در دست اقدام است که با ثبت آنها در فهرست آثار ملی زمینه برای حفاظت و صیانت هر چه بیشتر آنها فراهم می‌شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در ادامه از فعال بودن ۲۵ کارگاه مرمت در استان خبرداد و گفت: این کارگاه‌ها با هدف احیا و مرمت آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار