قطب‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری نیازمند نگاه‌های کشوری

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: گلزار‌های شهدا و تپه نورالشهدا قطب‌های فرهنگی استان هستند که نیاز به نگاه‌های کشوری دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت:گلزار‌های شهدای استان و تپه نورالشهدا قطب‌های فرهنگی استان هستند که نیاز به نگاه‌های کشوری دارند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی که با حضور هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، معاونان وزرا و مسئولان استانی برگزار شد با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح مصلی شهرکرد باقی مانده است که همین وضعیت در شهرستان‌های دیگر استان نیز دیده می‌شود، ادامه داد: همچنین پارک‌ها، مساجد، مسئله جوان و تشکیل خانواده، اموری مانند مسکن، ازدواج و اشتغال، مسئله‌های حوزه‌های استان در راستای تربیت عالمان استان و ستاد‌های امربه‌معروف و نهی از منکر و... از نیاز‌های دیگر مردم این استان است که نیازمند تقویت مالی و پشتیبانی هستند.

او با اشاره به ضعف در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تا نمود تصمیمات شورا در زندگی مردم دیده نشود کار اثربخشی صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه شورای فرهنگی استان یک مجموعه فعال است و جلسات ماهانه و به طور مستمر برگزار می‌شوند، گفت: از سال ۹۰ تا کنون ۱۱۶ جلسه در استان شکل گرفته که ۵۲۹ مصوبه تصویب شده و برای اجرایی شدن مصوبات همگی تلاش کردند و قرارگاهی متولی اجرایی کردن مصوبات شد، اما علی‌رغم همه این فعالیت‌ها همچنان از اجرایی شدن مصوبات فاصله داریم.

اوافزود: همانگونه که اجرا در کشور فلج است و بخشی از احکام بودجه اجرایی نشده در استان نیز با این مشکل روبرو هستیم که باید فکری برای آن کرد زیراکه قدرت اجرا آنگونه که باید در کشور دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: کمیسیون فرهنگی استان سه سال رتبه اول و یک بار رتبه دوم کشوری را کسب کرده که این رتبه‌ها ما را راضی نمی‌کند بلکه ما باید فعال‌تر باشیم و اثر کار‌ها را در زندگی مردم ببینیم و تا این اتفاق نیفتد کار اثربخشی صورت نگرفته است پس سعی می‌کنیم که شورا بیش از هرچیز کاربردی و موثر باشد که قطعا جلسه امروز در اجرایی شدن مصوبات اثرگذار خواهد بود.

او بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در پی کار‌های کلیدی و اثرگذار است و دو مسئله سامان‌دهی فضای مجازی و مسئله جمعیت که هر دو از مسائل مهم کشور است را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رتبه ۱۶ در زمینه جمعیت را داریم، اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت بالایی در استان وجود دارد، اما زیرساخت گردشگری بسیار ضعیف است، استان ظرفیت تشکیل یک اردوگاه بزرگ گردشگری را دارد که با هدف و نگاه فرهنگی و تربیتی ایجاد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: قلعه‌های مرتفع، رودخانه‌های خروشان و پرجاذبه، ظرفیت‌های ورزشی و... از دیگر ظرفیت‌های استان است؛ باغ موزه دفاع مقدس نیز که از زیربنایی‌ترین مسائل فرهنگی استان محسوب می‌شود و سال‌هاست در دست اقدام است که لازم است تخصیص بودجه لازم زودتر مورد توجه قرار گیرد.

او در پایان شکل‌دهی دانشگاه یا دانشکده قرآن در کشور را از مهمترین مسائل دانست و گفت: از قرآن بسیار عقب هستیم و نباید به اینکه قاری و حافظ قرآن داریم قانع شویم بلکه معارف قرآن باید سبک زندگی بشریت قرار گیرد لذا می‌طلبد مراکز قرآنی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.