دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

آبادان و خرمشهر از منافع منطقه آزاد محروم هستند

محمد گفت: مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هیچگونه منفعتی از تبدیل شدن سرزمینشان به منطقه آزاد تجاری، اقتصادی اروند کسب نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آبادان گفت: عضویت آبادان و خرمشهر در مناطق آزاد تجاری اقتصادی نه تنها مشکلات اقتصادی و عمرانی مردم این مناطق را کم نکرد بلکه مردم منطقه را با معضلات بیشتر و آسیب‌های فراوانی مواجه کرد.

او نبود انسجام مدیریتی و دوگانگی حاکمیتی بین قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد را مهمترین چالش خدمت رسانی و اجرای قوانین مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در آبادان و خرمشهر دانست و و بر لزوم برطرف شدن هرچه سریعتر مشکلات تاکید کرد.

محمد در ادامه اظهار کرد : اگر تبدیل شدن آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد، سودی برای مردم نداشته باشد بهتر است عنوان منطقه آزاد از این دو شهرستان برداشته شود و مردم مثل گذشته به صورت عادی از امکانات مناسب تری بهره‌مند شوند.

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اينکه طبق قانون، یکی از مزیت‌های قرارگرفتن شهرستان‌ها در مناطق آزاد، معافیت‌های مالیاتی است، بر حذف این مزیت اشاره کرد و گفت: مردم عادی، بازرگانان و صاحبان کسب و کار در منطقه آزاد اروند همچنان مالیات گرفته می‌شود که این موضوع مورد قبول نیست و به زودی برای برطرف شدن این مشکل با وزرای مربوطه نشست برگزار خواهیم کرد.

مشکلات مالی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان دیگر محور سخنان او بود که دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این خصوص گفت: مشکلاتی همچون نداشتن مجوز امضا از سوی برخی مدیران این سازمان است باعث پرداخت نشدن اعتبارات مالی به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از سوی منطقه آزاد اروند بود که به محض برطرف شدن این موضوع، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی صنعت نفت نیز مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.