افتتاح ۶ طرح هادی در روستا‌های ایلام و چوار

آیین بهره برداری از طرح هادی در ۶ روستای شهرستان ایلام و چوار با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح هادی در ۶ روستای شهرستان ایلام و چوار با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال در روستای قجر شهرستان چوار ، گفت: مردم قجر کارنامه درخشانی در دفاع از خاک و کیان مملکت دارند و با تقدیم ۱۷ شهید دین خود را ادا کردند.

او  افزود: کشور ما امروز به برکت خون شهدا در تمامی عرصه‌ها به پیشرفت و بالندگی دست یافته و رفع مشکلات مناطق محرومی همچون روستای قجر، به نوعی قدردانی از رشادت و دلاوری‌های این مردمان است.

او ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و از محل اعتبارات وزارت نفت و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح هادی در روستا‌های قجر سرعت مطلوبی داشته است.

نماینده مردم ایلام، ملکشاهی، سیروان، چرداول، ایوان، چوار، مهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: سازمان بحران کشور، ۲ هزار میلیارد ریال را برای حل مشکلات دامی درخواست کرده همچنین ۲ هزار میلیارد ریال برای حل مشکلات آبرسانی به مناطق عشایری در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: در خصوص مشکلات مربوط به دام مازاد عشایر، با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر جهاد کشاورزی، مجوز صدور دام مازاد غیرمولد از طریق یک مرز مشخص محقق و بدین صورت بخش بزرگی از مشکلات دامداران حل می‌شود.

مشکل آنتن دهی و اینترنت، آرد و فروش دام مازاد عمده مطالبات مطرح شده توسط عشایر این منطقه بود که نماینده مردم ایلام در خصوص پیگیری و حل این مشکلات قول مساعد داد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.