بازدید مسئولان سازمان زندان‌ها از زندان‌های مازندران

مسئولان سازمان زندان‌های کشور به همراه کارشناسان حوزه قضایی از زندان‌های مازندران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  اسدی رئیس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌های کشور به همراه کارشناسان حوزه‌های قضایی به صورت شبانه از زندان قائمشهر و ساری، تنکابن، نوشهر، نور، آمل، بابل، ندامتگاه محکومین مواد مخدر، زندان بهشهر و کانون اصلاح و تربیت بازدید کردند و از نزدیک با زندانیان گفتگو و در جریان نحوه ارائه خدمات رفاهی و قضایی به زندانیان قرار گرفت.

این گروه‌ها ضمن بررسی وضعیت زندان‌ها و روند خدمات اصلاحی و تربیتی گفتگو‌های چهره به چهره با زندانیان داشته و با اکثر روسای زندان‌ها در جهت تبیین سیاست‌ها و توانمندسازی پرسنل جلسات هم اندیشی و توجیهی برگزار کردند.

فراهانی معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور نیز در جمع روسای ستادی و زندان‌های استان مازندران هدف از این بازدید را بررسی میدانی آخرین وضعیت قضایی و اجرای احکام کیفری و نحوه اجرای آیین نامه جدید سازمان عنوان کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی اجرای هدفمند کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و موسسات مردم نهاد برای رسیدگی به امور زندانیان و خانواده‌های آنان را از سیاست‌ها و اهداف سند تحولی قوه برشمرد که از دغدغه‌های رئیس سازمان زندان‌ها محسوب می‌شوند.

او خدمات انفورماتیک، دادرسی الکترونیکی، ملاقات مجازی، حبس مجازی با استفاده از پابند‌های الکترونیکی و زندانبانی مجازی با بکارگیری از دوربین‌های مداربسته را از اقدامات و خدمات نظام زندانبانی اسلامی در جهت بهبود وضعیت زندان‌ها و ارتقای تامین امنیت زندانیان خواند.

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور گفت: اعمال الزامات رعایت کرامت انسانی و حقوق شهروندی در زندان‌ها و تعامل سازنده و هدفمند با مراجع قضایی و مسئولین حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی از اولویت‌های مهم سازمان زندانهاست.

فراهانی افزود، با عنایت به رویکرد رئیس سازمان زندان‌های کشور و چشم انداز سند تحول قضایی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و اشتغال و حرفه آموزی در راستای توانمندسازی زندانیان با دعوت از اساتید دانشگاه‌ها، طلاب، کارآفرینان و موسسات خصوصی و دولتی با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی باید در دستور کار قرار گیرد

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.