مهمترین ماموریت نظام آموزشی تلاش در راستای آماده کردن کودکان و نوجوانان برای زندگی آینده است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش مأموریت آموزش مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و زندگی را در راستای رشد و بالندگی دانش آموزان بر عهده دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در  نشست مشترک سه جانبه استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار  شد ماموریت اصلی آموزش و پرورش را تلاش در راستای آماده کردن کودکان و نوجوانان برای زندگی آینده عنوان کرد و  گفت: آموزش مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و زندگی در راستای رشد و بالندگی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت است که در شرایط و وضعیت‌های مختلف باید به دنبال تحقق صددرصدی آن باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش آموزی را از مهمترین مراکز همیار و همراه نظام آموزشی دانست که در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی همگام با آموزش و پرورش نقش آفرینی می‌کنند.

رخشانی ادامه داد: در دوران بیماری کرونا مشکلات عدیده‌ای به واسطه دور بودن دانش آموزان و بچه‌ها از فضای کلاس و مدرسه ایجاد شد؛ اما در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولین و ایجاد فرصت‌ها و بستر‌های جدید به ویژه آموزش‌های مجازی تا حدودی این خلا جبران گردید و دانش آموزان با زیست بوم جدید همراه شدند.

رخشانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اخیراً مدیریت و مسئولیت مهد‌های کودک نیز با تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده است امید می‌رود تا برای تربیت انسان‌هایی توانمند، ماهر، فکور و اخلاق‌مدار از همان کودکی با برنامه ریزی دقیق و منسجم گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۲۴ هزار دانش آموز در این دوره سنی قریب به ۱۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزان مورد نظر واکسن را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت حداکثری همه مجموعه‌ها هر چه زودتر شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار