پرگرفتن پرطلایی البرز +عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از بازگشت یه بهله عقاب طلایی بهبود یافته به آغوش طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،امید رضا تونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: یک بهله عقاب طلایی پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ آسیب دیدگی اش با تلاش مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش البرز با حضور ریاست و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و انجمن هیو سبز در ارتفاعات این شهرستان با موفقیت رهاسازی شد که این تلاش منجر به بازگشت نماد زیست محیطی البرز عقاب طلایی به آغوش حیات وحش و طبیعت شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: این گونه عقاب در فهرست پرندگان در معرض خطر انقراض ایران قرار دارد و باید تمهیدات لازم در مورد حفظ این گونه با ارزش صورت بگیرد، به خصوص که این پرنده از نادرترین پرندگان و حیوانات بومی ایران است. از بزرگترین تهدیدات کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران، برداشتن و دزدیدن جوجه‌ها از آشیانه و شکار عقاب‌های جوان به خاطر ناتوانی در پرواز و فروش آن‌ها است.

او گفت: خرید و فروش این پرندگان و ناتوانی در نگهداری آن‌ها منجر به آسیب دیدن این پرندگان و مرگ آن‌ها می‌شود. تخریب زیستگاه‌های این پرنده‌ی قدرتمند آسمان ایران از عوامل دیگر در کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران است.

پرگرفتن پرطلایی البرز+عکس

انتهای پیام / ر .ن

برچسب ها: عقاب طلایی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.