رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان مطرح کرد؛

معاون امور فرهنگی ارشاد بر فرهنگی بودن کار نشر تأکید دارد

فریدون گفت: رویکرد معاون امور فرهنگی تاکید بر فرهنگی بودن کار نشر است و لازمه آن حضور دست‌اندرکاران صنعت نشر برای تصمیم‌گیری در این حوزه است.


عبدالعظیم فریدون رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری جلسه نمایندگان انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با معاون امور فرهنگی گفت: در این جلسه صحبت‌هایی جدی انجام شد؛ خوشبختانه رویکرد معاونت امور فرهنگی با ناشران تغییر کرده است. این تغییر رویکرد را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در طول زمان منشأ خیر باشد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به پیشینه فرهنگی صنعت نشر گفت: بر خلاف دیگر صنایع که تولید بر عهده تولید‌کننده است و اصناف بیشتر رویه‌های اداری را پیگیری می‌کنند، کار نشر یک کار فرهنگی است و محتوای کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام سیاست‌گذار فرهنگی بر محتوای منتشر شده ناشران نظارت دارد.

فریدون افزود: رویکرد جدید معاون امور فرهنگی نیز تاکید بر فرهنگی بودن کار نشر است و لازمه این کار نیز حضور تمام دست‌اندکاران صنعت نشر برای تصمیم‌گیری در این حوزه است. در دولت قبلی این رویکرد خیلی کمرنگ شده بود.

وی ادامه داد: استقبال معاونت امور فرهنگی از تشکل‌های نشر و قول مساعد برای حمایت از برنامه‌های آن‌ها اقدام بسیار دلگرم‌کننده‌ای است. امیدوارم با این اقدامات صنعت نشر به جایگاه شایسته خود بازگردد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار