امسال کردستان حتی یک روز هوای آلوده نداشت

معاون محیط زیست انسانی کردستان گفت:در شش ماهه اول امسال ذرات گرد و غبار موجود در هوای استان در حد استاندارد بوده و بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال هوای آلوده در استان نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،اقبال حمیدی معاون محیط زیست انسانی کردستان گفت:در شش ماهه اول امسال ذرات گرد و غبار موجود در هوای استان در حد استاندارد بوده و بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال هوای آلوده در استان نداشته ایم.

حمیدی با بیان این که هوای استان در روز های شش ماهه نخست سال جاری ۱۷۹ روز پاک و ۷ روز قابل قبول بود افزود:بیشترین میزان پاکی هوا در سه ماهه اول سال و در شهر‌های مریوان سقز و بانه بوده است.

او با اشاره به این که آلاینده‌های گازی ناشی از سوخت خودرو‌ها در سطح شهر از جمله دلایلی است که می‌تواند بر پاکی هوا تاثیر داشته باشد اظهار داشت:مردم می‌توانند با فرهنگ سازی درست و انجام اقدامات مناسب برای داشتن هوای پاک تر با مسئولین همکاری داشته باشند.

 معاون محیط زیست انسانی کردستان اضافه کرد:آلاینده‌های گازی در سطح شهر با روشن ماندن طولانی ماشین‌ها و اتوبوس‌های داخل شهری در هنگام توقف بیشتر می‌شود و باعث ورود آلاینده‌ی بیشتری به هوا می‌شود از این روز رانندگان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

حمیدی بیان کرد:در راستای کاهش آلودگی‌ها توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ در سطح شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت و تقریبا در تمام شهرستان‌های استان توزیع شده است.

او از بازرسی واحد‌های تولید آلاینده در استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول امسال بر اساس پایش و بررسی واحد ها و انتشار آلودگی(پسماند،فاضلاب یا آلودگی هوا) برای ۳۸ واحد اخطاریه صادر گردید.

معاون محیط زیست انسانی کردستان ادامه داد: تعدادی از واحد‌ها اخطار محیط زیست را جدی نگرفتند منجر به صدور دستور تعطیلی ۱۸ واحد شد.

او اظهار داشت:در ادامه نظارت‌ها مشخص شد ۷ واحد از آن‌ها در جهت رفع مشکل آلاینده‌ها اقدامی نکرده و در نهایت پلمب شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.