جمع آوری و امحای ۵۰ تن مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از جمع آوری و امحای ۵۰ تن مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امسال بیش از ۹۰ هزار بازرسی بهداشتی از مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده، گفت : در این مدت ۳۹۰ پرونده به دادگاه ارجاع و ۳۱۲ واحد متخلف نیز پلمب شده اند.

او با اشاره به اینکه این پرونده‌ها از نظر جرم و تخلف بررسی می‌شوند، گفت : مواردی مانند تقلب در مواد غذایی، استفاده از بلانکیت، جوش شیرین، استفاده از رنگ‌های شیمیایی، گوشت‌های فاسد و مواد غذایی غیر مجاز جرم به حساب می‌آیند که پرونده‌ها در دادگستری بررسی می‌شود و برخی از پرونده‌ها نیز مانند نداشتن روپوش، دستکش، تهویه نامناسب و بهداشت محیط تخلف هستند که پرونده‌ها برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می‌شود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: در این مدت ۴۰۰ نمونه برداری از مواد غذایی از نظر میکروبی، بافت شناسی و شیمیایی انجام شده است.

خدادادیان به بررسی سلامت آب شرب شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶ هزار نمونه کلر سنجی آب انجام داده ایم و از نظر میکروبی ۲ هزار نمونه و از نظر شیمیایی هم ۵۰ نمونه گیری بر روی آب شرب کرمانشاه انجام شده است.

او با بیان اینکه ۱۰۰ بازرس بهداشت در شهر کرمانشاه فعالیت دارند، گفت: در شهرستان کرمانشاه باید ۱۵ هزار مکان را تحت پوشش قرار دهیم که این تعداد بازرس جوابگو نمی‌باشد.

خدادادیان به همکاری شهروندان در کشف بسیاری از مکان‌های غیر مجاز و مواد خوراکی آلوده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهروندان بسیار هوشیار هستند و گزارشات مردمی منجر به کشف بسیاری از مکان‌های متخلف می‌شود.

او ادامه داد: شهروندان برای در میان گذاشتن موضوعات حوزه بهداشت و سلامت می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

خدادادیان با اشاره به معضلات شهر کرمانشاه گفت: ذبح غیر مجاز، فعالیت ضایعات فروشی ها، روز بازار‌ها و فاضلاب کرمانشاه مسائلی هستند که تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شوند و رفع این مشکلات نیازمند پیگیری جدی مسئولان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.