باز شدن یخ باغات سرمازده با پرداخت خسارت

استاندار خراسان جنوبی قول پیگیری جبران خسارت های ناشی از سرمازدگی را به کشاورزان شهرستان سربیشه داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی با حضور در مزارع دشت سربیشه که در روز‌های اخیر دچار سرمازدگی شده بودند، خواستار برآورد خسارت‌ها برای ارائه به سازمان مدیریت کشور به منظور جذب اعتبار و اعطای تسهیلات به کشاورزان برای جبران قسمتی از خسارت‌ها شد.

در روز‌های اخیر به علت کاهش ناگهانی دما و یخبندان، حدود ۳۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای شهرستان سربیشه دچار سرمازدگی شد.

همچنین در این بازدید استاندار خراسان جنوبی با کشاورزان دشت سربیشه دیدار داشت و کشاورزان به بیان مشکلات موجود از جمله مشکل فروش محصول زرشک، احداث بارگاه زرشک، مشکل آب آشامیدنی در منطقه دشت سربیشه و مشکل سوخت تراکتور داران پرداختند.
قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: بیشترین خسارت سرما در روز‌های اخیر مربوط به محصولات زرشک و ذرت و مربوط به شهرستان سربیشه بوده است.

 ملانوری با بیان اینکه شهرستان سربیشه دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خوبی در زمینه‌های مختلف می‌باشد افزود: باید برنامه ریزی مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها در دستور کار مسولین اجرایی قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار تلفیق بارگاه‌های زرشک با کارگاه‌های فرآوری و ایجاد محیطی مناسب برای جذب گردشگر در  شهرستان سربیشه برای درآمدزایی شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار