مرگ خاموش ۴ نفر در استان همدان

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: یک زن و سه مرد در ۶ ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ارتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی همدان با اشاره به مرگ خاموش ۴ نفر در استان همدان گفت: این درحالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل این استان یک نفر بوده است.

به گفته وی، با توجه به آغاز فصل سرما و نصب بخاری باید دقت نظر لازم برای رعایت استاندارد‌های لازم در استفاده از لوازم گرمایشی اعمال شود.

او افزود: مسمومیت با منواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می‌دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز تحت عنوان «مرگ خاموش» نیز یاد می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاظر نشان کرد: ۲۳ نفر شامل هشت زن و ۱۵ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

کمالی علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می‌تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.