ثبت ۲۲ درخواست تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ثبت ۲۲ در خواست تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲ در خواست تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به ثبت رسیده است که ثمره ساده سازی مراحل کسب موافقت نامه اصولی تأسیس آموزشگاه آزاد در استان است.

او افزود: از ابتدای دریافت نامه وزیر کار و تأیید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که یک ماه از آن نگذشته،۲۲ درخواست تأسیس آموزشگاه آزاد در حرفه‌های مختلف در استان خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

عرب با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با توجه به ویژگی‌های خاص خود در گسترش فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی کار نقش به سزایی دارند اظهار کرد: با توجه به دستور صدور موافقت نامه اصولی متقاضیان تأسیس آموزشگاه آزاد، فقط در سه روز توسط وزیر محترم و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، این مهم در ادارات کل پیگیری و شرایط ساده سازی دریافت موافقت نامه اصولی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی فعال است که با اعلام شرایط جدید تا کنون ۲۲ تقاضای جدید به آموزشگاه‌های آزاد استان در حال اضافه شدن است و روال ثبت درخواست‌ها ادامه دارد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۷۱ هزار و ۴۶ نفر دوره آموزش اجرا شده است گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۷۷۱ زن و ۸۰۸ مرد در ۶۵۳ دوره آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد استان داوطلب فراگیری مهارت در ۲۰ رشته آموزشی شده اند.

عرب به تنوع حرفه‌های مورد درخواست اشاره کرد و گفت: از جمله درخواست‌های ثبت شده در یک ماه گذشته می‌توان به آموزشگاه‌های مدیریت صنایع، خدمات حقوقی، الکترونیک، امور اداری و مالی و بازرگانی و گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.