پاپ فرانسیس حملات افغانستان، نروژ و انگلیس را محکوم کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به جانباختن یک قانونگذار انگلیسی، حملات اخیر در افغانستان، نروژ و انگلیس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، در واکنش به چاقوکشی اخیر در انگلیس و جانباختن «دیوید آمس» نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس، حملاتی که در نروژ، افغانستان و انگلیس اتفاق افتاد را محکوم کرد.

پاپ فرانسیس در سخنرانی هفتگی خود در میدان «سنت پیترز» ضمن دعا برای خانواده‌های قربانیان این حوادث از مجرمان خواست تا «راه خشونت را رها کنند.»

جمعه هفته گذشته «سر دیوید آمس» نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس در کلیسایی در شهر «اسکس» این کشور هدف چاقوکشی قرار گرفته است. این نماینده پارلمان انگلیس به علت وخامت حالش در محل حمله جراحی شد، اما در نهایت جان باخت.

همچنین هفته گذشته رسانه‌های خبری به نقل از پلیس نروژ اعلام کردند که به دنبال حملاتی در شهر «کونگسبر» نروژ شماری کشته و زخمی شدند و فرد مظنون نیز بازداشت شده است. روزِ پس از آن نیز پلیس نروژ اعلام کرد در حمله در شهر کونگسبر، ۵ نفر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه‌بر آن، پنجشنبه گذشته گروه تروریستی داعش با سه حمله انتحاری مسجد «فاطمیه» قندهار در افغانستان را هدف قرار داد و بیش از ۶۰ شیعه افغانستانی در این حادثه شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار