سفینه فضایی لوسی زیر ذره بین دانشمندان ناسا

مهندسان ناسا در حال بررسی مشکل به وجود آمده برای فضاپیمای لوسی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، طبق اعلام ناسا مهندسان و دانشمندان این سازمان در حال بررسی مشکلات احتمالی فضاپیمای لوسی هستند. بعد از پرتاب این سفینه فضایی به خارج از جو احتمال می‌رود که یکی از آرایه‌های خورشیدی آن در محل خود قفل نشده باشد. لوسی روز شنبه ۱۶ اکتبر با موشک United Launch Alliance Atlas V از کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب شد. این فضاپیما برای مطالعه سیارک‌های تروا در ماموریتی بلندپروازانه به سمت مشتری حرکت می‌کند که دانشمندان امیدوارند شواهد احتمالی به دست آمده از میلیارد‌ها سال پیش، اطلاعات بیشتری در مورد شکل گیری منظومه شمسی به آنها بدهد.

ماموریت فضایی

مشکل فضاپیمای لوسی چیست؟

اما آژانس فضایی فاش کرد که وقتی لوسی ۲۴ فوت از انرژی خودش را به کار گرفت، مجموعه‌های خورشیدی ۹۰ دقیقه پس از پرتاب و ۳۰ دقیقه پس از جدا شدن از مرحله دوم موشک بسته شدند، اما ممکن است یکی از آن‌ها در محل خود قفل نشده باشد. ناسا در پیامی که روز یکشنبه ۱۷ اکتبر در وب سایت خود منتشر کرد، گفت که اگرچه به نظر می‌رسد که لوسی خوب کار می‌کند و پایدار است، ولی نشانه‌ها حاکی از این است که آرایه دوم به طور کامل قفل نشده است.

گفته می‌شود که در نگرش فعلی، فضاپیمای لوسی می‌تواند بدون هیچ تهدیدی برای سلامتی و ایمنی به عملکرد خود ادامه دهد. ناسا تایید کرد که تیمش در حال تجزیه و تحلیل داده‌های فضاپیما برای درک وضعیت و تعیین مراحل بعدی جهت دستیابی به استقرار کامل مجموعه خورشیدی است. البته از توصیف پیامد‌های احتمالی خودداری کرده است.

فضاپیمای لوسی

این به وضوح یک وضعیت نگران کننده است، اما توماس زوربوچن مدیر علمی ناسا پس از شنیدن این خبر در توئیتی نوشت: " این تیم قبلاً بر بسیاری از چالش‌ها غلبه کرده است و من اطمینان دارم که آن‌ها در اینجا نیز پیروز خواهند شد." این فضاپیما در حال حاضر با سرعت ۶۷ هزار مایل بر ساعت در مسیری حرکت می‌کند که باید به دور خورشید بچرخد و در اکتبر سال آینده به زمین بازگردد تا از نیروی جاذبه برای ارسال به مقصد خود استفاده کند. با فرض این که بر مسئله کنونی غلبه کند، اولین ماموریت ناسا برای یک فضاپیما خواهد بود که این همه سیارک در مجموع ۸ مورد مختلف را کشف کرده است.

هال لوویسون از موسسه تحقیقات Southwest، محقق اصلی ماموریت لوسی گفت: " برنامه ریزی برای ماموریت لوسی در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و چند سال طول می‌کشد تا به اولین سیارک تروا برسیم، اما بررسی این اجسام ارزش انتظار بیشتری را دارد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار