حسینی نیا گفت: راه افزایش بهره وری ملی و افزایش رقابت پذیری بنگاه‌های اقتصادی چیزی جز توانمند سازی و مهارت افزایی افرادی که گرداندگان این فعالیت‌ها هستند، نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: راه توسعه و بالندگی کشور از مسیر  توانمند سازی نیروی انسانی و به ویژه از طریق مهارت آموزی عبور می‌کند،

وی افزود: راه ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره وری ملی و افزایش رقابت پذیری بنگاه‌های اقتصادی، چیزی جز توانمند سازی و مهارت افزایی افرادی که گرداندگان این فعالیت‌ها هستند نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم به آموزش‌ها و مهارت آموزی در امتداد نگاه ارزشمند مقام معظم رهبری است که فضای بسیار  امید بخشی را ایجاد می‌کند.  امیدواریم بتوانیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به جایگاه رفیع و واقعی خود برسانیم.

حسینی گفت: بی شک کشور‌هایی همانند چین، کره جنوبی، هند و تایوان که به این جایگاه از توسعه، بهره وری و استاندارد‌های زندگی رسیده اند، مسیری جز اهمیت به پرورش و تربیت پنجه‌های کارآمد کشورشان  را طی نکرده اند. ما در این سازمان مسئول و متولی تربیت و پرورش پنجه‌های کارآمد برای توسعه کشور هستیم.

وی ادامه داد:  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین ارگان توسعه‌ای کشور است که اگر از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته، سعی می کنیم تا آن را  به جایگاه اصلی خود برگردانیم.  اگر کانون اصلی مباحث توسعه‌ای را  عامل انسانی قرار دهیم، باقی موارد مسئله‌ای جز عوامل تبعه‌ای نخواهد بود و از طریق عامل انسانی مباحث توسعه‌ای به نتیجه خواهند رسید.

وی بیان کرد: عامل انسانی به عنوان جوانان تحصیل کرده‌ای که اکثرا در سن کار قرار دارند و جویای کار هستند را کانون فعالیت و توجه سازمان تعیین کرده ایم.  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک حلقه از زنجیره‌ای که برای ایجاد ارزش در کشور لازم است،  تعریف کرده  که به عنوان حلقه‌ی کانونی از آن یاد می‌شود.

حسینی نیا اظهار کرد: عدم توجه واقعی و دقیق به موضوع نیروی ماهر  باقی امکانات و تسهیلاتی که در این زمینه وجود دارد را به هدف واقعی خود نمی‌رساند.

وی افزود: ایجاد اشتغال، تولید بهره ور جز با توجه واقعی به توانمند سازی نیروی انسانی و اعطای مهارت میسر نخواهد شد. همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت را در دو بعد  نرم و سخت دنبال خواهد کرد.

حسینی نیا گفت: ما در زمانه‌ای قرار داریم که تا ۹ سال آینده یعنی سال ۲۰۳۰ به دلیل توسعه روزافزون و تکنولوژی‌های برافکنده که شامل موضوعاتی چون هوشمند سازی اتوماسیون و آی او تی است، بخش عظیمی از مهارت شاغلین امروز جوابگوی نیاز‌ها و تراز‌های مهارتی می باشد.

وی یادآور شد: برآوردی از سازمان جهانی کار نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، ۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان که آموزش دیده اند مجددا به آموزش نیاز پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.