اجرای طرح ملی سواد حرکتی در راستای افزایش تحرک و شادی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مزایای بسیار فراوان ورزش برای نشاط و شادابی دانش آموزان گفت : طرح ملی سواد حرکتی در راستای افزایش تحرک و شادی و نشاط دانش اموزان در مدارس ابتدایی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از ۶ ساعت برنامه‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش را ارتقای "سواد حرکتی" عنوان کرد و گفت : این طرح به دنبال ارتقای سواد به معنی تغییر مثبت به سمت تحرک جسمانی و بدنی دانش آموزان از بنیاد و پایه ابتدایی هستیم و میزان توان حرکتی را آنان با آیتم‌های مختلف سنجیده می‌شود.

او گفت : پس از سنجش تعیین سطح حرکتی دانش آموزان؛ معلمان و مربیان تربیت بدنی مدارس در خصوص نحوه ارتقای وضعیت جسمانی، بدنی و ورزشی دانش آموزان به والدین آن‌ها مشاوره می‌دهند.

پروین، نشاط و شادابی دانش آموزان را در راستای فراگیری آموزش درسی بسیار ضروری دانست و افزود: اگر به مطالعه پیشرفت آموزشی کشور‌های توسعه یافته مانند فنلاند نگاه کنیم می‌بینیم نصف بیشتری از آموزش آن‌ها با بازی و ورزش و تحرک انجام می‌گیرد.

او یکی از معضلات مهم خانواده‌ها در ارتباط با بچه‌ها را سرگرمی از صبح تا غروب آن‌ها با تبلت، گوشی هوشمند، بازی‌های کامپیوتری دانست و افزود: این امر باعث قوز کمر، گردن و افتادگی شانه‌ها در کنار مشکلات فراوان روحی و روانی جسمی مانند چاقی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار