سرشاخه کاری حدود ۱۶۰ هکتار از باغات گردو در بام ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برداشت گردو در استان باتوجه به شرایط منطقه از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد.

او افزود: مساحت باغات گردو در استان حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به صورت بارور هستند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی انجام شده انتظار برداشت حدود هفت هزار تن محصول گردو از باغات استان وجود داشت، اما باتوجه به اینکه که در اردیبهشت دمای برخی نقاط به منفی ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرد و منجر به وقوع سرمازدگی بهاره در باغات گردو استان شد، میزان محصول کاهش یافت.

او اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل کاهش تولید محصول گردو در باغات چهارمحال و بختیاری وقوع خشکسالی شدید در استان بود، بنابراین باتوجه به شرایط در مناطق مختلف به‌صورت میانگین حدود ۳۰ درصد کاهش محصول نسبت به پارسال رخ داده است.

شیرانی ادامه داد: اکثر باغات گردو موجود در استان به‌صورت بذری هستند و یکی از برنامه‌هایی که طی دو سال گذشته در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد، موضوع سرشاخه کاری و پیوند زدن گردو با رقم‌هایی است که میزان بازار فروش و عملکرد آن‌ها بیشتر باشد، به‌همین دلیل در سال‌جاری حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری شد و این برنامه به صورت مداوم در حال انجام است که در نتیجه آن تولید رقم‌های تجاری و دارای عملکرد بالا در استان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.